Annons

fotografera genom fönster(Arlanda)

Produkter
(logga in för att koppla)

Oskari Ylitolva

Avslutat medlemskap
jo jag har ett problem när jag ska fota genom fönsteren(Sky city,Arlanda... jag är planespotter) bilderna får någon slags blå/grönstick har testa med oändligthet med olika inställningar men inget verkar funka

Ps. jag kör med 40D+EF70-200F4 IS och skjuter i RAW

/Oskari

jo jag har ett problem när jag ska fota genom fönsteren(Sky city,Arlanda... jag är planespotter) bilderna får någon slags blå/grönstick har testa med oändligthet med olika inställningar men inget verkar funka

Ps. jag kör med 40D+EF70-200F4 IS och skjuter i RAW

/Oskari

Har du polfilter på? Polfilter ger liknande effekt när man fotar genom flygplansfönster.

/Karl

Skulle tro att fönstren kan ha någon slags filtrerande egenskap, ungefär som att vissa fönsterglas har fullständigt UV-skydd.
Kanske är det någon form av gasfyllning som orsakar det.

Kanske är det vitbalansfel.

Du får väl ge fasen i att ha ett fönster i vägen .finns det ingen balkong eller nåt eller något annat ställa du kan stå på runt flygplatsen nånstans..

tänkte mest att det kunde vara kul få med typ en pushback situation istället för jämnt o ständigt bara fota landning/start/taxing

Jo det kan du har rätt i. Men ibland finns det ju balkonger så man kan komma utanför iaf. Landvetter vet ja t.ex har en sån balkong..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar