Alexlindgren
Aktiv medlem
Hej! Har fått ett okej om att fota en del för djurgården. Jag behöver snabba tips just nu.
Eftersom matchen imorgon är med lite kort varsel, eftersom att jag fick okej idag så ska jag börja med att fota någon träning.
Det här är vad jag har att plåta med:
Canon EOS 30D
100-300/5,6
35-135/4-5,6
17-55/2,8
Velbon stativ
Kommer detta att fungera?
Om det finns möjlighet så kan jag också fota matchen på råsunda, men kommer detta att fungera? Vid vilka ISO:n måste jag köra i Råsunda om matchen börjar klockan 20:00? Går det alls?
Brännvidden 100-300 passar ganska bra om man står vid mittlinjen vad jag har läst, medan t.ex. 70-200 passar bra om man står vid hörnflaggan för att fota anfall för ett specifikt lag.
TIPS FORT! MVH. Alex
EDIT: Vad jag såg så är matchen klockan 16:00.
En annan fråga, vilka slutartider rekommenderar ni? Räcker 1/500?
Eftersom matchen imorgon är med lite kort varsel, eftersom att jag fick okej idag så ska jag börja med att fota någon träning.
Det här är vad jag har att plåta med:
Canon EOS 30D
100-300/5,6
35-135/4-5,6
17-55/2,8
Velbon stativ
Kommer detta att fungera?
Om det finns möjlighet så kan jag också fota matchen på råsunda, men kommer detta att fungera? Vid vilka ISO:n måste jag köra i Råsunda om matchen börjar klockan 20:00? Går det alls?
Brännvidden 100-300 passar ganska bra om man står vid mittlinjen vad jag har läst, medan t.ex. 70-200 passar bra om man står vid hörnflaggan för att fota anfall för ett specifikt lag.
TIPS FORT! MVH. Alex
EDIT: Vad jag såg så är matchen klockan 16:00.
En annan fråga, vilka slutartider rekommenderar ni? Räcker 1/500?
Senast ändrad: