Annons

Fotografera en dag i Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

adamhaglund

Aktiv medlem
Hej!

Tillsammans med några fotokollegor har jag dragit igång projektet "Elva-elva-elva - en dag i Malmö", som är precis vad det låter som: Vi plåtar Malmö under en dag, och bjuder in alla som vill att vara med och fotografera.

Kolla gärna in vår inför-film: http://vimeo.com/31397446 (en stop motion-film bestående av drygt 1000 stillbilder) och projektets websida: www.elva-elva-elva.se

Vad tycker ni?

Adam

Mycket trevligt projekt. Har precis anmält mig. Dock synd att 11-11-11 inte är på en söndag. :)

Ska försöka hinna bidra med några bilder iaf.

/Hampus

Många diskussioner här mynnar ju ut i rättighetsfrågor.
Vad tycker ni om upplägget för denna fotodag vad gäller rättigheter?
(Själv är jag lite osäker)

Från http://www.elva-elva-elva.se/

"Fotografens namn kommer alltid att anges vid publicering. Om vi skulle få förfrågningar om att sälja vissa bilder så hänvisar vi köparen till fotografen."

Good enough for me!

Intressant att höra vad ni tycker om rättighetsaspekten. Och vi är förstås lyhörda - om det skulle vara något i upplägget som inte känns bra så kan vi ändra oss. Så, säg vad ni tycker! :)

Adam Haglund
initiativtagare till Elva-elva-elva

Jo det känns tydligt och bra!
Däremot publiceras ju bilden eventuellt även i en bok som säljs...

Jo, det är sant. Dock tror jag inte det skulle bli nån nämndvärd vinst att dela på. Detta känns ju mest som en kul grej med lite publicitet, både för de deltagande fotograferna och för Adam och hans kollegor.

De som får bilder publicerat hade kanske kunnat få ett ex av boken, om den blir av? :)

Jo, det är sant. Dock tror jag inte det skulle bli nån nämndvärd vinst att dela på. Detta känns ju mest som en kul grej med lite publicitet, både för de deltagande fotograferna och för Adam och hans kollegor.

De som deltar hade kanske kunnat få ett ex av boken, om den blir av? :)

Håller fullt med dig! Att få ett ex av boken OM man blir publicerad i den har jag varit med om förut och det tycker jag är en trevlig lösning! :)

Håller fullt med dig! Att få ett ex av boken OM man blir publicerad i den har jag varit med om förut och det tycker jag är en trevlig lösning! :)

Det låter som en bra lösning!
Det handlar förstås också om att få projektet att gå ihop ekonomiskt. Vi jobbar själva gratis med det, och en bok och utställningar kostar en hel del att producera. Men samtidigt vill vi ju att alla som är med ska belönas för sin insats. Så ja, ert föreslagna upplägg kan nog funka!

Adam

Är ute flera ggr i veckan och lär då vara ute denna dag så räkna med en o annan bild från mig. Riktigt grymt projekt!

"Hur länge kan jag skicka in mina bilder?
Vi vill ha in dina bilder senast den 27 november."

Det kan hända att deadlinen kommer att tidigareläggas. VI håller på att undersöka om det vore möjligt att få klart boken till jul, och isåfall kommer vi att behöva få in alla bilder senast tisdagen den 15 november. Isåfall kommer vi att informera om det via vår Facebooksida, nyhetsmail och websidan.

Adam
initiativtagare till Elva-elva-elva

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar