Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotografera bröllop frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Maria Högberg

Aktiv medlem
Hej!
Jag ska fota ett bröllopspar i pingst. De vill vara vid en badplats, sandstrand mm - det är jättefint där.
De ska vigas redan klockan 14 vilket innebär att jag måste förmodligen fota runt 12 tiden.
Vid sjön där finns ingen direkt skugga OM det är strålande solsken. Hur blir det?

Och om det spö regnar vad gör vi då? Tips?

OBS: Det är min 2:a bröllops fotografering och jag är bara en "sketen hobbyfotograf"
 
Fotade en kompis bröllop förra sommaren och trots att jag enkomt hade införskaffat en blixt så använde jag den inte - hjärnsläpp. Så i starkt solsken använd blixt för att få bort skuggor under ögon m.m.

Fast under själva vigselakten skulle i alla fall inte jag använda blixt. Eventuellt regn påverkar nog vigseln mer än din fotografering så om alternativ vigselplats är inomhus så ta med ljusstarka objektiv.

http://photography-on-the.net/forum/forumdisplay.php?f=78

Är ett bra bröllopsforum med en läsvärd FAQ och att titta på proffsens bilder ger den där kicken att ta fantastiska bilder själv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.