Annons

Fotografera åt litet företag

Produkter
(logga in för att koppla)

Aly

Medlem
Hej!
Jag ska göra fotografier till en broschyr för ett mindre lokalt företag, fotograferingarna måste genomföras på bondgårdar eller liknande eftersom att de ska handla om ekologiska produkter.

Vad gäller enligt lagen?
Får jag fotografera någons djur (jag frågar ju naturligt vis först) och publicera i en broschyr som mestadels kommer att ges ut till företagets egna kunder?

Tacksam för svar/
Mvh Malin
 
Jag har svårt att tto att lagen om reklam gäller för djur. Så länge du klampar omkring på allmän plats får du fotografera vad du vill (i princip i alla fall). Bondgårdar är troligen inte allmän plats. Skulle bonden få för sig att han inte vill du fotograferar på hans gård så kommer han be dig sluta med det, eller att du går din väg. Om du frågar om lov så är väl allt som det skall?
 
Hej!
Jag ska göra fotografier till en broschyr för ett mindre lokalt företag, fotograferingarna måste genomföras på bondgårdar eller liknande eftersom att de ska handla om ekologiska produkter.

Vad gäller enligt lagen?
Får jag fotografera någons djur (jag frågar ju naturligt vis först) och publicera i en broschyr som mestadels kommer att ges ut till företagets egna kunder?

Tacksam för svar/
Mvh Malin

Hej !

Läs lite här: ( förhoppningsvis stämmer det )
http://tedeholm.wordpress.com/2012/03/18/nagot-om-upphovsratt-publicering-och-aven-om-fotografering/


//MW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.