Annons

Fotografer in Action

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
Teknikfixeringen motverkas inte av att vi har sociala "chat-trådar" med roliga bilder på medlemmar i, det motverkas väl mer att man diskuterar alla andra aspekter av foto mer i icke-teknikforumen?

Precis! Skapa dom forumen! Jag vet att bildtrådar genom åren har föreslagits och inte blivit av, medlemmar föreslår och admin ger "no respons"

Det som förvånar mig är att ni stoppar undan sociala bildtrådar och inte genomför förslag på bildtrådar, men skapar teknikforum per tillverkare i digital och analog version.

Det gynnar teknikfixeringen!

När kommer admins respons på alla poolförslag?

Vill admin ha en social funktion på fs?
 
Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Jag har mött fotointresserat folk i samband med att jag träffat min nya fotonörd till fästmö.

Den reaktion jag hör från dem är att man inte fattar sig på fs.

Den är krånglig att använda och bara en massa teknik. Man hittar inget sätt att ha kul och umgås på.

Hur kommenterar admin detta?
 
Arleklint skrev:
Eftersom jag sagt att jag skall hålla igen i tråden, och eftersom det sannolikt var mig Christer retade sig på i tråden, på så sätt att jag var orsak till hela diskussionen, så bör tråden som jag ser det nu kunna dyka upp i ett forum som är synligt, och inte som nu ligga i det undanskymda "Fritt Forum".

Har admin kommentar till detta?
 
Jag skulle vilja se fler trådar med bildidéer och olika tekniker för att kunna utnyttja sin 10 000 kronorskamera till max. För mycket handlar om teknik, det tycker nog de flesta. Sen känns det som att några, tja ni vet vilka jag menar ;) dominerar forumen i vissa trådar. Ni har mycket kunskap att bjuda på så gör gärna det. Kanske lite tävligar eller liknande typ tolka ordet hummus och skriv en rad om tankar och tillvägagångssätt?

Kan det vara något Janne, Kim, Per, Monica och ni andra otroligt duktiga fotografer.

Nu blev det för mycket text om ingenting med bilder.. hmm
 
Arleklint skrev:
Hur kommenterar admin detta?
Jag trodde att jag gjort det... Ja Fritt Forum är undanskymd, men den är varken fotorelaterad eller ett bildforum.

Kom med förslag på sociala bildforum då. "No Words" och en del andra där i samma kategori är ju just bildforum - men nu verkar det som det är just sociala forum som efterfrågas, och det kan jag inte påminna mig att jag sett förslag om förut.
 
clindh skrev:
Jag trodde att jag gjort det...

Kom med förslag på sociala bildforum. "No Words" och en del andra där i samma kategori är ju just bildforum - men nu verkar det som det dessutom är sociala forum som efterfrågas, och det kan jag inte påminna mig att jag sett förslag om förut.

Men skapa ett socialt forum för dom då.
Det går ju att göra nya forum vartefter behov uppstår. Vill du ha en exakt formulering på forumnamnet så skulle det kunna vara: "Latja med bilder - låt foto vara KUL"
 
Per Crona skrev:
Jag skulle vilja se fler trådar med bildidéer och olika tekniker för att kunna utnyttja sin 10 000 kronorskamera till max. För mycket handlar om teknik, det tycker nog de flesta. Sen känns det som att några, tja ni vet vilka jag menar ;) dominerar forumen i vissa trådar. Ni har mycket kunskap att bjuda på så gör gärna det. Kanske lite tävligar eller liknande typ tolka ordet hummus och skriv en rad om tankar och tillvägagångssätt?

Kan det vara något Janne, Kim, Per, Monica och ni andra otroligt duktiga fotografer.

Nu blev det för mycket text om ingenting med bilder.. hmm

Jag kommer bidra med vad jag kan i alla former av trådar :)
 
Arleklint skrev:
Men skapa ett socialt forum för dom då.
Det går ju att göra nya forum vartefter behov uppstår.
Vad menar du, skall vi skapa en "Vi som fotograferar varandra fotograferandes hemmma" bara för att det råkade dyka upp en sådan tråd som vi inte riktigt platsade i "No Words"?

Vi kan ju inte skapa 4711 nya forum, det måste finnas någon röd tråd för den typ av sociala bildväxlingar som du (ni?) vill ha, som vi kan förena i ett nytt forum. Kom med ett konkret förslag på namn och inriktning.
 
clindh skrev:
Vad menar du, skall vi skapa en "Vi som fotograferar varandra fotograferandes hemmma" bara för att det råkade dyka upp en sådan tråd som vi inte riktigt platsade i "No Words"?

Vi kan ju inte skapa 4711 nya forum, det måste finnas någon röd tråd för den typ av sociala bildväxlingar som du (ni?) vill ha, som vi kan förena i ett nytt forum. Kom med ett konkret förslag på namn och inriktning.

Ja, mitt konkreta förslag, med mitt sätt att formulera mig, var att sammanfoga alla dessa 4711 trådar i ett socialt bildforum.

En lekplats med bilder där det gamla "fotografer in action" är en del.

Min gissning är att detta forum skulle sprudla ut nya bilder och bildidéer som ingen vågar lägga upp för kritik.

En bildverkstad med plats för experiment och lek helt utan allvar. En plats där ingen behöver skämmas eller riskera att bilderna ses gravallvarligt. En platskola för nya idéer och tekniker. Ett sätt att ha KUL med foto.

Lek och misstag skapar nya idéer och tekniker.

En sådan tumultplats skulle kunna vara en naturlig stomme för nya medlemmar på fs, såväl för medlemmar som gått i stå.
 
Senast ändrad:
Jag håller med Janne. Ett Fritt Forum, fast för bilder, borde väl kunna fungera. Det skulle ju, på samma sätt som Fritt Forum, kunna vara valbart om man vill visa det i listan över senaste inlägg.

I detta forum skulle man då kunna starta vilka bildtrådar som helst (så länge man själv äger de bilder man postar, och bilderna inte är stötande).
 
Jösses, bildtrådarna kommer att dö om det inte finns personer som janne som postar ordentligt.
Bättre att försöka hålla fart på bildtrådarna än att försöka döda dem.

Jag tycker absolut inte att det ska införas någon begränsning på postningar till bildtrådarna.

/erik
som knappt postat en enda bild
 
Man kan roa sig med att kolla hur många av senaste fortuminläggen som har en bifogad bild.

http://www.fotosidan.se/forumtools/listlatest.htm

Om det postas bilder i "Fotografer in Action" och "Min sämsta bild är sämre än din sämsta bild" - och om detta görs fler gånger av samma medlem så förbättrar det statistiken!

Dock bara marginellt, så ett generellt forum typ "Bildverkstad" som jag nämnde tror jag på om den är ostyrd och fri! En fri bildverkstad där ingenting begränsar idéer och kreativitet annat än fotosidans övergripande regler.

En lekstuga för bilder....
 
clindh skrev:
Om du med "stoppat undan" menar att de inte syns på "Lista senaste inlägg" så stämmer det att vi har gjort det valbart att se de

Är det valbart att se dem i listan av senaste inlägg?
Om det är så - hur väljer man?

Eller menar du att man som med alla forum kan bevaka på det?
 
Tack, den rutan har jag aldrig sett.
Jag letade bland alla andra foruminställningar via "din sida"

Kan man ha sånna kryssrutor för intresseklubbarna oxå?
 
Arleklint skrev:
Kan man ha sånna kryssrutor för intresseklubbarna oxå?
Nej jag har inte gjort det, för det är ju sällan man vill se alla - då skulle man behöva en kryssruta per sådant forum. Men hur intressant är det? Jag använder "Bevaka forum" friskt för de jag är extra intresserad av, och får ju mail när något nytt dyker upp.

Jag har dock på förslagslistan att man skall kunna skräddarsy hela sin "senaste inlägg"-lista. Det är helt möjligt om än pyssligt, men det har inte fått så hög prio än.
 
Att skräddarsy hela listan vore kul, men det känns mer viktigt att ha ett kryss per intresseklubb eftersom det är dom som stoppas undan idag.

Jag drar mer och mer ner på mina bevakningar för att slippa drunkna i mail.
 
Ang bildforum så har vi snackat lite och mitt förslag är att "Hemläxe"-kategorin av forum döps om till "Bilden i fokus" eller något sådant istället, samt att vi där lägger till ett "Fritt bildforum" (är det ett bra namn?) för sådant som inte passar in så bra i de andra bildforumen. Hur låter det?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.