Annons

Fotografer i Sollentuna-området?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul med nya sammanslutningar. Angående ackreditering så är Fotosidan inte funkis eftersom vi inte är uppdragsgivare. Jag misstänker att arrangörer inte riktigt uppskattar att Fotosidan skulle vilja ackreditera 25 st till en tävling. Hoppas ni förstår.
 
folkezon skrev:
Har inte varit där, hur är möjligheterna att fota utan press-ackreditering?

Det beror helt och hållet på hur de spärrar av.
Det finns en grind på ovansidan Brunkebergsåsen, mot Sollentunavägen. Troligt är att det tas betalt i den grinden, och isf är det meningslöst om du inte har ett gigantiskt tele, för då får vi avstånd på uppåt hundra meter.

Du kan troligen kika på en karta på http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html, om den fått för sig att funka; den funakr inte för mig.
 
folkezon skrev:
Har inte varit där, hur är möjligheterna att fota utan press-ackreditering?

Jag har inte heller varit där, så hur det fungerar just där vet jag inte.

Jag har mailat pressansvarig person med lite frågor kring detta, får se vad han svarar...
 
elmfeldt skrev:
Kul med nya sammanslutningar. Angående ackreditering så är Fotosidan inte funkis eftersom vi inte är uppdragsgivare. Jag misstänker att arrangörer inte riktigt uppskattar att Fotosidan skulle vilja ackreditera 25 st till en tävling. Hoppas ni förstår.

Jo, jag förstår mycket väl att det inte funkar :)

Det hade ju varit en syn att se 25 st fotosidanmedlemmar ränna runt på anläggningen och skapa allmän oreda bland aktiva och press. Speciellt lustigt om alla hade en snygg självlysande väst med fotosidan.se tryckt på ryggen ;)
 
Oj, här var det livat...

Insåg att den här tråden mer eller mindre gick och dog när semestern i fjol tog slut...

Finns det fortfarande någon sorts intresse för att dra igång någon fotografisk verksamhet i grupp här i trakten?
 
Ett himla drag...? Vart nånstans? =P

Men ska vi ta och styra upp en liten träff då, kanske...? =)
 
På lördag, 22 april, funderar jag på att åka till det övergivna bostadsområdet i norra Uppland, Hästhagen. Jag har varit där förut men det finns så mycket att fotografera. Jag har inte lagt upp några egna bilder på nätet, så ni får hålla tillgodo med några länkar:

http://www.benkar.se/album/DetGlomdaRummet/OvergivetBostadsomrade/index.html

http://g.smisk.nu/~hoffe/ninjakossan/index.php?ref=FBUEBilder , klicka på hasthagen

Det är cirka 15 mil dit och tar knappt två timmar att köra. Heldagsutflykt. Det finns en halvdålig pizzeria/grill på orten.
Tänkte mig avfärd från Sollentuna vid 9 på lördag morgon. Hemkomst gissningsvis vid 18-19.

Finns det någon i Sollentuna som vill följa med på så kort varsel?
 
Åh, jag skulle jättegärna åka med, men jag tror att jag är upptagen på just lördag med en fotografering... Men om det inte blir något av med det så följer jag gärna med.

skriv gärna ett mail till mig via min sida så att jag kan höra av mig om jag har möjlighet att åka med. =)
 
Eventuellt ändarde planer!

Har fått ett erbjudande att eventuellt komma in i Västerås gamla ångkraftverk på lördag. I så fall åker jag dit. Det är också en fantastisk fotomiljö. Se tråden "Övergivna hus, fabriker" under Resor och resmål.
I princip är det samma fråga: vem vill följa med och fota övergivna miljöer på lördag?
 
Jag måste tyvärr avböja lördagsutflykt, har haft ett uppdrag avvaktande, och det ska ske nu på lördag fick jag veta ikväll. Tyvärr, får man nästan säga. :S
 
Får en utböling från grannkommunen hoppa in i tråden? Ev skulle jag kunna följa med om det blir V-ås ångkraftverk på lördag. Jag kan inte vara där hela dagen men fram till halv tolv-tolv åtminstone. Jag har ingen möjlighet att följa med till Hästhagen.
 
Jag åker till Västerås i morgon i min bil från Sollentuna. Det finns plats för 2-3 till, vi delar på kostnaderna. Vi blir insläppta 10.00 i Västerås. Jag beräknar vara hemma vid 18. Det är ju ingen rush av sollentunabor precis, så utbölingar är också välkomna. Först till kvarn.... Du får gärna följa med, Bodil, men du kan inte få skjuts med mig hem eftersom du åker så tidigt. (Ångkraftverket är stooooort.) Det går tåg från Västerås, men det är en bit (c:a 2 km) till stationen, tror jag.

Mer info om och bilder från ångkraftverket finns på de sista 5-10 sidorna av tråden "Övergivna hus, fabriker.." under Resor och resmål samt http://www.elmuseum.se/ .

Man är innomhus men det är inte uppvärmt! Alltså: varma, oömma kläder, grova skor, matsäck; stativ rekommenderas, man har mer nytta av vidvinkel än tele; ficklampa.
 
Tack för erbjudandet om skjuts men jag skall hälsa på bekanta i Västerås i helgen och åker nog redan ikväll. Jag blev glad när jag såg att vi får komma in i ångkraftverket igen (precis när jag ändå skulle till V-ås). Jag har varit där förut men skulle vilja ta om några bilder och komplettera lite. Vi ses kl 10.00, skoj!
 
Ännu en Sollentunabo!

Hej,

Råka hitta denna tråd när jag letade efter annat! Klart man bor i Sollentuna, så om ni ser nån tok springa runt med kamera i omgivningarna kan det vara jag!

Alltid kul med andra att diskutera med och utbyta ideer och lösningar på problem!

Har ni redan haft nån träff eller är det dags nu när vädret börjar bli roligt igen och det är kul att vara ute i solen?

Mvh,
Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.