Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografer i Sollentuna-området?

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Jag är snabb med "Fotografimobilen" från Jakan till Sollentuna. E18 - Hjulstakorset - Akalla - Sollentuna. Platsar man?
Utmärkt och du är varmt välkommen! Bara du inte försöker ta över och dominera "tillställningen" som du brukar.
 
Den 28/6 så kommer jag troligen att bege mig till Sollentunavallen för att beskåda Sollentuna GP (http://www.turebergsfk.com/evenemang/gp/index.html). För er som inte vet så är det en friidrottstävling med bland annat Kajsa Bergqvist, Carolina Klüft, Johan Wissman, Robert Kronberg och systrarna Kallur anmälda.

Inträde 180 pix, eller ackreditering via uppdragsgivare (behöver inte fotosidan.se ha dit ett antal fotografer för att dokumentera tävlingen? ;)

Fler som är sugna?
 
Kanske mer träffande att kalla tråden för Fotografer i Norrort eftersom det just nu verkar som om det är fler utanför Sollentuna som har anmält intresse ;)
 
Tja, det är väl samma med alla andra föreningar som finns på FS om jag fattat saken rätt, ingen som hindrat folk från andra områden än de från början tilltänkta att komma.

Sammanslutningen är i första hand för de som bor i/runt Sollentuna, om andra vill tillsluta så är det bara bonus.

Rätta mig om jag har fel :D
 
Du har givetvis inte fel :)

Men det är dock väldigt få i själva Sollentuna kommun som anmält intresse, desto fler "utbölingar" har nappat.

I vilket fall som helst, "the more the merrier" som man säger utomlands.
 
Nåväl, det var Mathias Arvidsson som starta tråden så han får avgöra om det finns anledning att ändra namnet i så fall.
 
Det går ju en buss mellan Jakan och S-tuna så det vore kul att haka på ibland. Jag jobbar natt så det kommer säkert att bli knepigt med tiden. :)
 
mohei skrev:
Tack!
Jag hoppas att jag är välkommen trots att jag är Pentaxian. *fniss*

Vi har väl lagar mot diskriminering av minoriteter här i landet så det är väl inga problem :)

Dessutom så kanske du lyckas övertala någon att hänga på Pentax-tåget, underligare saker har ju skett ;)
 
Angående trådnamnet så tycker jag det verkar onödigt att ändra, men jag gör det i demokratins namn. Damn you! :)

Vad gäller upptagningsområde eller vad man ska kalla det är det ju inte så noga egentligen.
Vi som bor i Sollentuna har ju sett det mesta som finns att se här, men om folk utifrån vill ha en guidad tur så...
Samtidigt får vi ju chansen att se andra stadsdelar på ett annat sätt än vad man vanligtvis gör.

Jag har kontaktat admin för att försöka få upp ett alldeles eget forum här, men jag har inte fått något svar på det. Någon som känner sig manad att suga tag i den biten?
 
mohei skrev:
Det går ju en buss mellan Jakan och S-tuna så det vore kul att haka på ibland. Jag jobbar natt så det kommer säkert att bli knepigt med tiden. :)

När det funkar kör jag ju förstås.

Kanske dock inte allt foto skall ske i Sollentuna?
 
Självklart kommer inte allt foto ske i Sollentuna.
Jag drog igång tråden för att jag ville ha kontakt med folk som bor i närområdet, för att få sällskap på promenader och expeditioner och lite allt möjligt.

Alla förslag på platser och vägar beaktas självklart. Värt att tänka på är ju förstås att alla inte har massa hundralappar att lägga på konstiga inträden, samt saknar körkort. *räcker upp handen* :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.