ANNONS
Annons

Fotograf sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

italianstallion

Ny medlem
Söker en fotograf, som har erfarenhet av modell, sport, underklädes bilder.

Du bör befinna dig mellan stockholm och jönköpings området.
Jag är intresserad av att köpa bilderna som du tar.
för att själv kunna använda vid jobb sökningar i framtiden.

har ingen direkt tidigare erfarenhet.

Hör av dig/er. med lite bilder ni tagit förut, samt pris uppgifter.
Detta bör ske, senast under Oktober månad 2009.

/ Andreas
 
Det där lät lite konstigt... kan du kanske förklara upplägget igen, hur tänkte du använda bilderna?

Edit: Hmm, är det så att du är modell som vill ha bilder till en portfolio? I sådana fall förstår jag formuleringen.
 
Han kanske menar i sin modellportfolio. Inte nödvändigtvis söka jobb som fotograf? Till exempel? :p Ni är då snara att hoppa till slutsatser.
 
Jag skulle föreslå att modellen laddar upp lite enkla bilder på sig själv så man kan se om det är någon vits att plåta honom i underkläder först?

Jag plåtar gärna gratis då om jag får en underskriven modellrelease för reklamanvändning..
 
Jag skulle inte rekommendera modellbilder.se, jag skulle mycket hellre rekommendera vilken annan modell-fotografkontaktsite som helst! (Det finns ett antal, både Svenska och utländska. Kommer inte ihåg några länkar just nu dock. Eller ju det gör jag, modelmayhem.com är en populär Amerikansk modell-fotografkontaktsida där många Svenskar hänger. Men det finns fler som sagt).

Varför vill jag inte rekommendera modellbilder.se? Därför att det på mb råder ett fruktansvärt tråkigt klimat/stämning. Det är idel skitsnack, alla snackar skit om alla bokstavligt talat. Folk hypar kassa bilder för att de är vän med fotografen, och dissar asbra bilder för att den fotografen tidigare har gett negativ kritik. Folk röstfuskar till höger och vänster, ta t.ex. användarnamnet som börjar på "N" och slutar på "emo" som öppet gått ut och erkänt att han har flera konton för att kunna rösta på sig själv, och förrutom det så är det klart att alla hans tighta modellvänner också röstar maxpoäng på vad han än spottar ut för skit.

Modellbilder.se är, kort och gott, en jävla sandlåda. Jag har själv varit medlem på MB ett antal år, men valde i somras att gå ur, just på grund av att hela siten andas oseriositet. Att idioterna som driver siten konsekvent vägrade att svara på mina frågor om olika ting spädde bara på det hela.

Dessutom är det fruktansvärt svårt för en oerfaren modell utan portfolio öht hitta en fotograf som vill plåta, och ännu svårare blir det om man är kille!

Nej, modellbilder.se är den sista siten jag skulle rekommendera, då anser jag den här tråden har betydligt bättre chans att ge önskat resultat.

I övrigt är det ju otrolig humor i att de flesta verkar tro att han vill använda bilderna i sin "fotografportfolio" :D
 
Vilket liv det blev bara för han sökte en fotograf :S

Även om det finns andra modelsajter så är det ju likabra att leta här med efter som detta är en sida där fotografer håller till. Alla är inte registrerade på alla sidor på internet.

Lycka till att hitta en fotograf Andreas!
 
Jag skulle inte rekommendera modellbilder.se, jag skulle mycket hellre rekommendera vilken annan modell-fotografkontaktsite som helst! (Det finns ett antal, både Svenska och utländska. Kommer inte ihåg några länkar just nu dock. Eller ju det gör jag, modelmayhem.com är en populär Amerikansk modell-fotografkontaktsida där många Svenskar hänger. Men det finns fler som sagt).

Varför vill jag inte rekommendera modellbilder.se? Därför att det på mb råder ett fruktansvärt tråkigt klimat/stämning. Det är idel skitsnack, alla snackar skit om alla bokstavligt talat. Folk hypar kassa bilder för att de är vän med fotografen, och dissar asbra bilder för att den fotografen tidigare har gett negativ kritik. Folk röstfuskar till höger och vänster, ta t.ex. användarnamnet som börjar på "N" och slutar på "emo" som öppet gått ut och erkänt att han har flera konton för att kunna rösta på sig själv, och förrutom det så är det klart att alla hans tighta modellvänner också röstar maxpoäng på vad han än spottar ut för skit.

Modellbilder.se är, kort och gott, en jävla sandlåda. Jag har själv varit medlem på MB ett antal år, men valde i somras att gå ur, just på grund av att hela siten andas oseriositet. Att idioterna som driver siten konsekvent vägrade att svara på mina frågor om olika ting spädde bara på det hela.

Dessutom är det fruktansvärt svårt för en oerfaren modell utan portfolio öht hitta en fotograf som vill plåta, och ännu svårare blir det om man är kille!

Nej, modellbilder.se är den sista siten jag skulle rekommendera, då anser jag den här tråden har betydligt bättre chans att ge önskat resultat.

I övrigt är det ju otrolig humor i att de flesta verkar tro att han vill använda bilderna i sin "fotografportfolio" :D

Haha, kunde inte sagt det bättre själv :)
 
..
I övrigt är det ju otrolig humor i att de flesta verkar tro att han vill använda bilderna i sin "fotografportfolio" :D

De flesta = 2 stycken. Två och en halv om du räknar mitt inlägg, men jag kände i alla fall att det var nåt lurt direkt då jag sparade inlägget och rättade mig själv. :)
 
Kanske "de flesta" faktiskt tolkade inlägget likadant men hade turen nog att någon skrev rätt lösning först. Så slapp dom göra samma misstag. :)
 
det var ju bra att höra om modellbilder. Jag slängde mest ur mig det för att jag visste att det fanns. Har varit reggad där men har inte haft nån användning för det än.
 
Jag tycker inte om att tolka inlägg, vem vet... Kanske söker han jobb som lastbilschaffis.
Men det är i alla fall en intressant tråd, både syftningsfel, feltolkningar och påhopp på, eller prat om i alla fall, folk på andra forum där stämningen tydligen är så låg så man inte kan reda ut problemen där utan man måste utanför forumen och fortsätta diskussionen här :)
 
Jag tycker inte om att tolka inlägg, vem vet... Kanske söker han jobb som lastbilschaffis.
Men det är i alla fall en intressant tråd, både syftningsfel, feltolkningar och påhopp på, eller prat om i alla fall, folk på andra forum där stämningen tydligen är så låg så man inte kan reda ut problemen där utan man måste utanför forumen och fortsätta diskussionen här :)

Nu handlade det väl snarare om att jag avrådde till den siten, med en ordentlig förklaring som grund till mitt avrådande. Jag redde enkelt ut "problemet" genom att avregistrera mig från siten ifråga. :)
 
Mb

Jag kan bara hålla med om att MB är en sandlåda. Om en modell inte är sönderredigerad likt en barbiedocka och har silikonbröst ala fotbollar så röstas bilderna ner.

Men jag använder MB för att hitta modeller, resten skiter jag i.
Jag lägger inte ens ut nya bilder för jag avstår helst att plåta silikonmodeller.
 
Modellbilder.se är väl siten för inbördes beundran av folk med en ambitionsnivå lika låg som Peter Jihdes humor?:p

Skämtosido, skall TS få något vettigt ur det här vore kanske en närmare beskrivning på sin plats? Kan ju vara bra att skriva ersättning, användningsområde och så en liten bild hör nog till allmänt hyffs också. :)


Jag skulle inte rekommendera modellbilder.se, jag skulle mycket hellre rekommendera vilken annan modell-fotografkontaktsite som helst! (Det finns ett antal, både Svenska och utländska. Kommer inte ihåg några länkar just nu dock. Eller ju det gör jag, modelmayhem.com är en populär Amerikansk modell-fotografkontaktsida där många Svenskar hänger. Men det finns fler som sagt).

Varför vill jag inte rekommendera modellbilder.se? Därför att det på mb råder ett fruktansvärt tråkigt klimat/stämning. Det är idel skitsnack, alla snackar skit om alla bokstavligt talat. Folk hypar kassa bilder för att de är vän med fotografen, och dissar asbra bilder för att den fotografen tidigare har gett negativ kritik. Folk röstfuskar till höger och vänster, ta t.ex. användarnamnet som börjar på "N" och slutar på "emo" som öppet gått ut och erkänt att han har flera konton för att kunna rösta på sig själv, och förrutom det så är det klart att alla hans tighta modellvänner också röstar maxpoäng på vad han än spottar ut för skit.

Modellbilder.se är, kort och gott, en jävla sandlåda. Jag har själv varit medlem på MB ett antal år, men valde i somras att gå ur, just på grund av att hela siten andas oseriositet. Att idioterna som driver siten konsekvent vägrade att svara på mina frågor om olika ting spädde bara på det hela.

Dessutom är det fruktansvärt svårt för en oerfaren modell utan portfolio öht hitta en fotograf som vill plåta, och ännu svårare blir det om man är kille!

Nej, modellbilder.se är den sista siten jag skulle rekommendera, då anser jag den här tråden har betydligt bättre chans att ge önskat resultat.

I övrigt är det ju otrolig humor i att de flesta verkar tro att han vill använda bilderna i sin "fotografportfolio" :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.