Annons

fotofilm?

Produkter
(logga in för att koppla)

jojjew

Aktiv medlem
jag har börja fota lite analogt men jag har lite svårt att hitta film! finns det inga affärer som säljer det längre? och vet någon vad en rulle kostar?

jag har börja fota lite analogt men jag har lite svårt att hitta film! finns det inga affärer som säljer det längre? och vet någon vad en rulle kostar?

Hej Johan!

Tipset från Curt om Photax är bra. Dom har alla filmformat (135,120 m.m.) och tvekan bra service och kunnig personal. '
Du också köpa film utomlands, inom och utanför EU. Utanför EU tillkommer tull och moms. Vissa filmmärken här nästn samma priser här i Sverige som utomlands.

Lycka till .

Fotar man mycket så går det köpa film på e-bay och liknande - lite riskabelt, men just 120-film som är så pass dyr kan det löna sig för.

Fotax är annars som sagt ett bra råd - de vet vad de pratar om och har mycket och bra film. CP har fortfarande lite film så där har jag köpt för inte alltför länge sedan också.

Fotar man mycket så går det köpa film på e-bay och liknande - lite riskabelt, men just 120-film som är så pass dyr kan det löna sig för.

Fotax är annars som sagt ett bra råd - de vet vad de pratar om och har mycket och bra film. CP har fortfarande lite film så där har jag köpt för inte alltför länge sedan också.

Hej Bengt.
Om jag förstår dig rätt om e-bay och liknande , är det inte "färsk" film utan oftas sådan film som andra har "lite för mycket" av. Jag menar att då skall man vara mycket säker på att :
1. säljaren uppger rätt sista förbrukningsdaturm
2. att filmen verkligen har varit djup-fryst-förvarat sedan den köptes.
Och detta gäller alla analoga filmer oberoende om det är s/v,färg.neg eller dia eller filmformat. Filmer som förvarats utanför en frys skulle jag inte råda någon att köpa. Mitt förslag till Johan är : köp ny film. Möjligheterna att nå ett bra slutresultat är bäst då. Jag har framkallat mycke film från andra med en bakgrund " köpten den på e-bay/tradera" . Dom köparna har varit väldigt besvikna vill jag lova.
Så jag håller med dig Bengt, det är riskabelt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto