Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotofickor

Produkter
(logga in för att koppla)

Thiger

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Är det någon som vet var man kan få tag på fotofickor stl: 11*15?
Bor i Sthlm.

/Thomas.
 
Skojar du

Kan det vara problem med att hitta fotofickor i Stockholm? Eller har jag fel för mig, du menar tydligen inte fickor som ska sitta i en pärm med plats för 3-4 bilder på vaje sida.
Sådana kan man hitta i de flesta varuhus eller bokhandlar.
Ha de
 
Dom traditionella fickorna är ju 10*15, men jag söker 11*15....har skickat efter papperskopior från ProPrint och dom är 11*15.
 
Attans. Jag spanade av Clas O,men där var det det bara 15x10. Funkar det bra med vanliga albumblad och fotohörn?

Om det inte finns 15x11 cm så är det en affärsidé att börja tillverka.
 
Jag skulle också vilja veta var man hittar dessa fotofickor för album. Problemet verkar vara att en ringpärm är ca 32 cm hög och placerar man 3 st 11x15 på samma blad måste bladet vara större än 33 cm. Alternativt kan man placera bilderna stående men då sticker bladen ut utanför pärmen.

Ett hett tips är att köpa albumblad av kartong och fästa med dubbelhäftande material.
 
Gott att det finns tillverkare. Hoppas att priserna är överkomliga och det löser sig för dig.

När jag körde kamera som gav bilder 4:3 istället för 3:2 var att jag oftast beskar bilderna så att de passade in på 3:2 fickor som 15x10 är. Jag upptäckte att jag ofta höll kameran med en halv grads lutning vilket gjorde att bilderna behövde rätas upp och en ny bildyta behövde skäras fram. Jag gillar inte 4:3 formatet något vidare, det är varken eller om man jämför med 1:1 och 3:2.
 
Jag har fått ett problem.
En del bilder jag tar skriver jag ut för att sätta i ett fotoalbum. Jag brukar ta en vanlig A4 pärm och sedan har jag köpt fotoark som har en transparant plastfilm över sig som man kan vika undan helt för att montera bilderna som man vill på underlaget som är lätt klistrat. Sen när man moterat bilderna så viker man tillbaka plastfilmen så bilderna är skyddade bakom.
Mycket praktiskt tycker jag och dessutom är bilderna bra skyddade bakom plastfilmen.

Problemet är att jag inte längre kan hitta såna här fotofickor/fotoark längre.

Det enda jag hittar är såna som man kan sätta 10X15 eller annat format stående eller liggande och problemet är ju att man har en del bilder som är stående och en del som är liggande och då får man ju vrida och vända på albumet om man vill titta på bildern.

Nån som vet var man kan få tag i såna fotoark som jag är ute efter?

Det finns visst liknande men utan plastfilmen som skall moteras med speciella hörn och det är ju bra men bilderna blir ju inte skyddade då, utan ligger öppna för fingeravtryck och annat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.