Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobutiker i Californien

Produkter
(logga in för att koppla)

D_J

Aktiv medlem
Hej!

Jag ska vara i Californien i början av maj, Mest Palm Springs men även en kort tur till LA. Vad finns det för rekommenderade butiker i närheten?

Härligt med Kalifornien!

Vad letar du efter, finns en hel, Los Angeles är ju ganska stort.....

Samys Camera på Fairfax i Hollywood är ju en bra början, stort som ett varuhus med massa prylar.

Om du letar begagnade grejer tycker jag personligen dock att Europa är bättre och billigare än Kalifornien.

Samy's bäst i Kalifornien

Men om du skall köpa dyra grejor kan det bli billigare att beställa från B&H eftersom du slipper betala 8% sales tax i Kalifornien. Istället får du betala UPS, men priserna är oftast lägre från B&H så det brukar löna sig.

Men utbudet av uddaprylar är nog klart större i Californien. (IOF mest erfarenheter från Bay Area men det är nog lika i LA också).

Tja, jag håller med om att det finns en hel del bra och välsorterade butiker i San Francisco och Bay Area, men min erfarenhet är att det är ont om den typen av butiker i L.A.
Men som sagt, stan är ju enorm så det är klart det finns men jag har tyvärr inga tipps. Ska finnas en bra nere i Santa Monica som jag aldrig hittat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar