Annons

Fotobutik i London?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Har någon en fotobutik i London att rekommendera? Jag skulle vilja känna och klämma på några Nikon- och Tokina-objektiv, för eventuellt köp. Är det vansinnigt dyrt i butik i London, förresten?

Kanske kan man snika in och kolla fast man inte ska köpa? Jag gillar inte att luras genom att låtsas vara spekulant "live" för att sedan knalla hemma och leta upp det billigaste på nätet, men jag kommer sällan till fotoaffärer av format, så jag tänkte ta chansen i alla fall.

Resan är planerad till 1-7 juli.D50 och kit-optik får åka med, en ev. vidvinkelzoom (T 12-24) kanske inhandlas på plats!

Per.

PS. Vi bor i turiststråken norr om Hyde Park, men vet hur man åker tunnelbana... DS

Det beror på vad du menar med London.
I City så finns det faktiskt inte så många rena fotobutiker ich de som finns är inte så stora.
Den jag tycker är bäst är Cameraworld
(http://www.cameraworld.co.uk/) som ligger intill Oxford Street så det är lätt att komma till. De har dessutom bra priser.
Butiken är rätt liten men jag tror de har ett rätt stort lager i källaren.

Annars finns det några Jessops (stor kedja, ungefär engelska motsvarigheten till Expert). De kan ha en hel del grejer om du hittar rätt butik. Priserna tenderar dock att vara rätt höga.

Tokina har jag aldrig sett i butik här i London, det är inget speciellt vanligt märke även om det går att köpa på nätet från ex. www.warehouseexpress.com

Cameraworld både har Tokina 12-24 och är lika billiga som nätbutikerna i Sverige! Detta blev genast intressant...

Tack för hjälpen!

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar