Annons

Fotobutik i Göteborg´s området ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Har precis haft ett tråkigt samtal med en kvinnlig fotograf. Hon hade haft en dålig upplevelse i en fotoaffär (Fotokompaniet) i Göteborg,där hon (enligt mig och henne själv) blev lurad på varor (sålde gammalt papper som nytt och till högt pris mm).


Jag har rekommenderat henne att handla via www.photax.se då hon sysslar med svart-vit framkallning och kopiering, men hon vill helst finna en butik i Göteborgsområdet där hon kan gå in och handla själv.

Finns det någon som kan tipsa om en BRA butik, med kunnig personal i eller runt Göteborg ?

Niklas, som tror att det finns en BRA butik i Göteborg ;)
 
Scandinavian Photo och YFO tillhör väl de bättre ställena, är man ute efter beg. så är Janne på Fotobutiken gårda mkt bra!

Mvh // Martin
 
Kommer just från fd. Voxon i Gbg...

Skulle handla en bakgrundsfond, som var beställd och undanlagd i mitt namn.
Och 2st färgpatroner till min Epsonskrivare, jag hade även en fråga ang. en kontakt...

Det tog 27min.

Så har du inte brottom kan du ju pröva dem.
 
picturethis.nu skrev:

Det tog 27min.

Så har du inte brottom kan du ju pröva dem.


Det kan ta lite tid när man är där men å andra sidan så får man bra service och den uppmärksamhet man kan behöva när man väl får kontakt med personalen.

Dessutom har de en liten soffa i ena hörnet där man kan vänta om man inte orkar gå omkring och kika på utställningar eller utrustning.

Scandinavian Photo heter de nuförtiden.
Adress: Ågatan 18a i mölndal. i inte långt från mölndals sjukhus.
 
Jo, så kan det ju vara...jag stog på låset 08.00, så det var ingen direkt rusning...

Men jag fick ju mina saker i allafall!
 
Jag skall skicka vidare all denna infon till henne. Hon e ledsen nu, för hon gav över 500 kr för Agfa-fotopapper som hade gått ut, var hårda och gamla........
 
Ja, men om papperna hon fick var gamla borde man ju kunna få pengarna tillbaka, även om dom är använda. Jag har svårt att se att ett gammalt hårt papper kan hålla acceptabel standard. Då är det bara är kräva pengarna tillbaka, eller nya papper såklart.

//
 
Precis. Enligt konsumentverket:

Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att:
  • hålla inne betalningen
  • kräva att felet avhjälps
  • kräva en ny, felfri vara
  • få prisavdrag
  • få ersättning för reparation
  • häva köpet och få pengarna tillbaka
  • få skadestånd.
Självfallet kan du inte kräva alla alternativen. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till två år efter köpet.


Har hon inte köpt som konsument utan företagare är jag osäker på vilka regler som gäller, men man ska väl i vilket fall som helst aldrig acceptera undermåliga varor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.