Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotobutik i Australien

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Hej!

Ska snart på en långresa till Australien, tänkte kolla om någon känner till bra kamerabutiker som finns down under!

Säljer mitt befintliga stativ o tänkte köpa mig ett nytt när jag kommer dit (känns väldigt otympligt att resa dit med stativet på något sätt)

Har ju redan insett att det som får plats i resväskan är enbart kamerautrustning...;)
 
Melbourne , yes!

afflaf skrev:
Tja om du ska förbi Melbourne så hojta till, har en lista med en massa affärer i det området.

Hojt till!
Jag ska i alla fall till Melbourne snart, och min son flyttar dit i februari.
Kan du posta listan pa forumet, eller maila mig direkt om enklare...
tack
Per Dans
 
Ingen fara så!

har inte besökt alla affärerna men varit i kontakt/handlat från ett flertal och den jag kan rekommendera mest är nog camera exchange. De säljer och köper utrustning och har en massa begagnad utrustning modern som "antik" i väldigt bra skick och med bra garanti.

för den som inte varit down under ännu så skulle jag också tipsa om att försöka pruta oavsett vilken affär du handlar ifrån. Det tog ett tag vänja sig men var helt klart värt det och det var så handleln funkade där helt enkelt.

Och om ni går förbi Michael's så får ni inte missa deras kända museum.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.