Annons

Fotobank

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
För att tömma minneskortet ¨har Cyberphoto tex en Apacer Share Steno CD311 40GB
http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=W100silveri

Jag har dock hört att det finns kortläsare som kan tanka över filerna till en USB/HDD(mp3spelare).

Har någon erfarenhet av det här?
Vad är att föredra?
Jag vill bara tömma kortet och har inte tillgång till ström för att ladda batterier på lång tid (1-2veckor).

Tacksam för hjälp.

Hans
 
Tveksamt svar på din fråga men ändå...
men min Mp3 spelare kan kan koppla in kemeran direkt å tömma kortet. det är en Iaudio X5
 
oh va ja tillför, men ändå. kör också x5, då får du mp3spelare och kass filmspelare på köpte. funkar utmärkt att koppla in iaf en d70 till.
 
Den är nog bra..........

Jag antar att den är dyrare och drar mera ström eftersom den har bildskärm eller???

Om jag inte minns fel så fanns det för två år sedan en manick (kortläsare) som tankade ur kort/kamera till mp3 spelare av HDD typ.
Det här skulle jag föredra (om det finns) eftersom min iHP120 har andra fördelar (och redan är köpt).


Hans
 
Jag funderar starkt på att köpa mig något sådant här, orkar inte släpa på min laptop endast för att tömma minneskorten då man jobbar utanför studion.

Skulle dock vilja ha en liten skärm på den så jag kan bläddra igenom bilder och grovsortera redan där.

Fotograferar alltid i raw-format, med både Nikon (NEF) & Canon (CRW).

Vilken/vilka modeller är lämpliga ?
 
Johan >>
För att svara på ditt första inlägg så skulle jag säga "Jobo Giga Mini" eller en liknande produkt.
Enda "nackdelen" är att det inte är några skydd mot damm i minneskortshålen. Måste säga att efter att ha användt den nu ett tag så är jag väldigt nöjd med den.
Såg nu försent att du ville kunna radera och se bilderna vilket det inte går just på dennna produkt men vet att de har andra Jobo som klarar av det.
Titta in på deras hemsida ( http://www.jobo.com ) och seda kolla priserna på Scandinavian Photo. Klart prisvärda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.