Annons

Fotoassistent

Produkter
(logga in för att koppla)

sussie8686

Medlem
Hej hopp!

Jag ska börja praktisera som fotograf-assistent.

Ngr tips?

Skulle vilja köpa ngr bra böcker för att preppa mitt huvud med lite kunskaper kring ljussättning och allt annat som kommer till pratiken.

Ngr tips på bra böcker?

Hej hopp!

Jag ska börja praktisera som fotograf-assistent.

Ngr tips?

Skulle vilja köpa ngr bra böcker för att preppa mitt huvud med lite kunskaper kring ljussättning och allt annat som kommer till pratiken.

Ngr tips på bra böcker?

Det första som slår mig är; är det inte för att du ska lära dig som du går som assistent? Visst kan du köpa böcker, men är det inte sånt du ska lära dig? Några böcker kan jag tyvärr inte tipsa om :)

Kanske inte :) Då skulle jag istället tipsa dig om Fotosidans forum! Ställ frågor, läs gamla trådar och tjöta, jag har inte läst en bok men måste ändå säga att jag lärt mig lite om foto sedan jag började för 1,5 år sedan! Ett annat tips kan ju vara att du "låtsas" sätta ihop ett studiopaket, läs vad olika styrkor hos blixtorna har för fördelar vid vilken sorts fotografering (profilbilder, gruppbilder ex..) och sätt ihop den ultimata studion för det du ska göra! Ex, vill du fota halvkropp ska du ha X antal W i hur många blixtar då(?), du behöver bara ha X stor bakgrund och det o det objektivet lämpar sig bäst... Ett tips :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar