photo.knutson.net
Medlem
Jag står just i startgroparna att börja fotografera digitalt och har lite funderingar gällande hur bilderna skall visas. Självklart är det behändigt och användbart att ha bilderna på datorn, man kan göra bildspel och websidor osv. Men så har jag tänkt på de möjligheter man har att göra traditionella fotoalbum - och detta på ett lite mer otraditionellt sätt.
Min tanke är att göra album i A4-bokformat, där bildmaterialet monteras redan i datorn. Det går att justera storlekar, göra kollage, och lägga dit bildtexter runt och mitt i - snyggt tonat och stilfullt enligt konstens all regler. Det borde väl finnas något smart sätt att binda ihop det hela till en bok?
Har någon gjort något liknande förut - tips?
Finns det fotopapper för bläckstråleskrivare som man kan skriva på bägge sidor på?
Hur monterar man bäst en "bok" av en bunt A4-papper?
Är bläckstrålepapper lika känsliga (eller mer)
som vanligt blankt fotopapper när det gäller fingeravtryck och sådant?
Vad kostar det att skriva ut en sida nästan helt fylld av färg?
Vore kul med lite respons och tankar kring detta!
// Anders
Min tanke är att göra album i A4-bokformat, där bildmaterialet monteras redan i datorn. Det går att justera storlekar, göra kollage, och lägga dit bildtexter runt och mitt i - snyggt tonat och stilfullt enligt konstens all regler. Det borde väl finnas något smart sätt att binda ihop det hela till en bok?
Har någon gjort något liknande förut - tips?
Finns det fotopapper för bläckstråleskrivare som man kan skriva på bägge sidor på?
Hur monterar man bäst en "bok" av en bunt A4-papper?
Är bläckstrålepapper lika känsliga (eller mer)
som vanligt blankt fotopapper när det gäller fingeravtryck och sådant?
Vad kostar det att skriva ut en sida nästan helt fylld av färg?
Vore kul med lite respons och tankar kring detta!
// Anders