Annons

Fotoalbum på web

Produkter
(logga in för att koppla)

Nina Atterlöf

Ny medlem
Det blir många bilder på nya valpen, och nu skulle jag vilja ha en sida där jag kan lägga upp en del av dem. Hade tänkt att det skulle vara som en hemsida med egen domän. Men jag är totalt obevandrad i html kodning etc, varför te.x Gallery (gallery.menalto.com) skulle passa mig. Men då behövs ett webhotel som tar de specifika krav som programmet har. Har försökt kolla runt på alternativ men helt klok blir jag inte. Har någon redan gjort detta el liknande som kan tipsa mig om vart jag bör vända mig o hur jag går tillväga? Eller finns annat förslag där jag inte behöver kunna så mycket från början?
Tacksam för alla tips och idéer.

Jag använder mig av 4images fotogalleri.
Den har samma kravspec. som menalto.

Fördelen med 4images är att det finns många templates att välja bland.
(utseenden).

Med lite envishet kan man också modda galleriet med nya funktioner. Har själv gjort det med 0 kunskap om PHP och MySql.

När det gäller hotell, så kan jag varmt rekommendera gate9 som både är stabilt och billigt. Undvik i största möjliga mån billiga Amerikanska hotell.

Mitt galleri hittar du på
http://www.megapixeln.net/4images/

Det var många fina album.
Fick för övrigt svar ifrån b-one (jag frågade ifall Gallery skulle fungera till deras tjänst):
"det skulle tyvärr inte fungera, vi har alltid
safe_mode on på våra servers. Beklagar. "
Så jag tittar vidare, både på webhotel och program..

Nina Atterlöf skrev:

"det skulle tyvärr inte fungera, vi har alltid
safe_mode on på våra servers. Beklagar. "
Så jag tittar vidare, både på webhotel och program..

Har du kollat i forumet för galleriet. I bland går det att kringgå safe_mode restriktionen. Eller rättare sagt, man får göra saker annorlunda.

I 4images ex.vis så får man skapa katalogerna manuellt, i stället för att göra det genom galleriets kontrollpanel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar