Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoalbum på Internet

Produkter
(logga in för att koppla)

Raderad33

Avslutat medlemskap
Hej!
Det finns flera sådana tjänster på Internet där man kan ladda upp sina bilder dvs göra ett Fotoalbum på nätet.
Vilka är bra och vilka är inte det? Har ni något erfarenget av det och vilka sidor använder ni själva?

MVH
Wilhelm
 
Flickr

Kolla http://www.flickr.com. Den bästa siten för ändamålet IMHO, bra verktyg för uppladdning, en del snitsiga finesser, bra gränssnitt (även om själva navigationen runt siten ibland är lite omständlig).

Om man dessutom betalar och uppgraderar sitt medlemskap (grundmedlemskapet är gratis) får man obegränsat med diskutrymme, obegränsade bildstorlekar osv.

Mårten
 
Hej,

Jag letar också efter en sådan site. Mina krav är följande:
- Obegränsat med lagringsutrymme
- Obegränsad lagringstid
- Garanterad backup och recovery av bilder
- Minst 1GB upload/mån
- Mina bilder får inte försvinna om jag missar att betala årsavgift eller liknande. Inga inaktivitetsavstängningar.
- Privata delade gallerier, med möjlighet tilll nedladdning av originalfil.
- Taggning och sökning.
- Originalfilen ska lagras utan storleksbegränsningar.

PBase har jag dömt ut då man får betala hutlösa pengar för max 600MB, då man för samma pengar får obegränsat utrymme på Flickr. Ofoto verkar vara intressant men jag tror inte de lagrar originalfilen. Någon som vet?

Har någon testat de andra siterna, t.ex. smugmug, buzznet, shutterfly?

/Håkan
 

Bilagor

  • bild13.jpg
    bild13.jpg
    15.1 KB · Visningar: 1,478
Jag har testat att lägga upp ett gratismedlemskap på flickr.
Det funkade fint och jag laddade upp två bilder som test.
Men nästa gång jag ska logga in blir det problem:
Bekräftelsemailet med länk kom dock aldrig så jag kan inte komma in på mitt eget konto.
Eller göra något annat.

Någon som haft liknande problem med flickr?

Jesper
 
Jag fick mitt bekräftelsemail, så jag hade inga sådana problem. Det finns ju inga garantier för att epost kommer fram, och liknande mail kan fastna i spamfilter.

Jag håller med om att det verkar som om Flickr uppfyller de flesta krav, och bättre än de andra, men jag tror de tar bort kontot ifall jag inte betalar under en period.

Jag ska nog fortsätta med Flickr ett tag och utvärdera det ordentligt.
 
Ok, för mig funkar det inte, får väl fortsätta med PBase så länge.

Har skrivit ett mail till dom så får vi se.

Jesper
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.