Annons

Foto till privatperson

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du fotat i jpg så kan du beskära bilden en aning och ge honom den (då har du hela bilden som bevis på att du har upphovrätten (om han nu skulle få för sig att börja sälja din bild)). Har du fotat i raw kan du ge honom jpg-filen, din rawfil bör vara tillräcklig för att bevisa att upphovsrätten är din.

Bli medlem i flickr är väl gratis?

Okej. Jag tänkte även skriva dit mitt namn i hörnet, är det en bra idé?

Jo, det är gratis.

Okej. Jag tänkte även skriva dit mitt namn i hörnet, är det en bra idé?

Jo, det är gratis.

Det kan vara en bra idé, en snygg, diskret, signatur kan se bra ut. Senast jag skänkte bort ett par (printade) bilder ville mottagarna absolut att jag skulle signera dem... he he

Hejsan,
Jag tänkte rådfråga om vad för summa man borde ta för en bild?
Jag har fotat i lite mer än två år och nu, för första gången, är det en herre som vill köpa bilder av mig.
Han vill att jag ska skicka dom till honom i hög upplösning så han kan skriva ut dom och rama in dom. Han själv har föreslagit 100 kr för 3 eller 4 bilder.

Har bifogat en bild som han är intresserad av.
Tack för svar!
/Anna

Nej och nej.För det första så är priset skamligtlågt,för det andra så ska du aldrig ge bort en orginalfil.Om han fortfarande vill betal(betydligt mer) så dra ut en fin kopia hos Crimson.Annars strunta i alltihopa.Du hittar kanske en bättre köpare-

Nej och nej.För det första så är priset skamligtlågt,för det andra så ska du aldrig ge bort en orginalfil.Om han fortfarande vill betal(betydligt mer) så dra ut en fin kopia hos Crimson.Annars strunta i alltihopa.Du hittar kanske en bättre köpare-

Varför inte läsa tråden? Priset har gått upp till 300 kronor, för EN bild nu... en bild som vederbörande faktiskt (helt lagligt) kan hämta på flickr och printa utan att betala ett öre.

Jag tycker tösen har förhandlat bra.

Det kan vara en bra idé, en snygg, diskret, signatur kan se bra ut. Senast jag skänkte bort ett par (printade) bilder ville mottagarna absolut att jag skulle signera dem... he he

Oj oj oj,,, den som ändå ägde ett signerat original av KG Stolt, då hade man kunnat sluta jobba kanske! ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar