Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Foto Stockholm sö 6/7?
- Trådstartare od_foto
- Start datum
jido
Aktiv medlem
- Det brukar vara färgprofilerna som spökar i de här fallen. Nya Firefox hanterar profiler*, så om du har den och IE kan du ju jämföra hur bilden ser ut i båda.od_foto skrev:
Nej, för 400px lägger jag inte ner något jobb, men tack ändå, för jag ska givetvis kolla om detta är lösningen (alltså vilken färgrymd det är)
* Måste dock knäppas på av användaren
jido
Aktiv medlem
Kolla först här om din webbläsare redan hanterar färgprofiler:od_foto skrev:
Kör aldrig IE eftersom jag har Mac, men kan jämfra mellan Firefox (som jag kör som standard) och Safari. Var det i FF man skulle knäppa av eller på något?
http://www.color.org/version4html.xalter
Om inte - läs hur du ändrar det i Firefox 3 här:
http://mozillalinks.org/wp/2007/08/color-management-support-added-to-firefox-3/
jido
Aktiv medlem
Ok. Fast FF3 är redan bättre än tvåan iom att tvåans barnsjukdomar nu är fixadeod_foto skrev:
TAckar, jo bilden visas rätt olika. Fast den inställningen finns inte i min. Kör 2.0.0.14. Brukar inte uppgradera direkt, utan låta "barnsjukdommarna" bli rättade först när det kommer nyare versioner.
(Säger techiesarna på jobbet i alla fall
jido
Aktiv medlem
Yepp. Och då behöver du convertera till rätt icc. Fast snart kommer IE8 och den tror jag också hanterar färgerna rätt. Och finns det i IE är det standardod_foto skrev:
Ok, körde en uppdatering och inställning och bilden blev bättre. Men, alla har väl inte den här inställningen, så egentligen ska man väl köra på en sämre variant och se till att det funkar fint i alla fall...
od_foto
Aktiv medlem
jido skrev:
Och finns det i IE är det standard
Ja, *suck* när ska folk lära sig att skaffa _riktiga_ datorer, såna som inte får virus och som inte har påtvingade webbläsare? Såna som börjar på M- och slutar på -acintosh
nvrmnd
Aktiv medlem
jido skrev:
Och finns det i IE är det standard
Snarare "standard", eftersom MicroShit hittar på egna saker som de TROR är en standard för resten av industrin...