Annons

foto-ryggsäck/väska

Produkter
(logga in för att koppla)

neliw

Aktiv medlem
kanske inte under rätt tråd, men jag gör ett försök ändå.

skulle vilja ha tips på en smidig kameraväska, helst i ryggsäcksformat, med plats för 2-3 objektiv (24-70 2.8L och 70-200 2.8L inkluderat) samt själva kameran i storleksordningen 10D eller större..

behöver inte vara den största och vräkigaste väskan som jorden skådat, skall bara skydda mot regnstänk och lättare ruff. finns det något prisvärt som ni kan rekommendera?

tack på förhand

edit: kan http://www.scandinavianphoto.se/popups/hires.aspx?itemid=1559378
vara något?

Senast ändrad:
Lowepro Microtrekker 200 borde passa bra. Minitrekkern om du vill ha plats för lite mer saker.

Som "icke ryggsäck" rekommenderar jag LowePro Pro Mag 2 Aw. Vad det gäller ryggsäcker är Minitrekkern inte så djup vilket kan ge problem med en 1ds, följande ryggsäckar klarar dock denna kameran; LowePro Rover AW Plus, LowePro S&F Rover Aw II eller någon av de större "traditionella" ryggsäckerna (förslagsvis LowePro Nature trekker II AW), men dessa blir ganska så stora.

Tamrac har en mycket intressant ryggsäck, 767, ungefär lika stor som Lowepro minitrekker, fast djupare. Den finns dock inte i Sverige (B&H har den).

-- Nicke

nicke47 skrev:
Vad det gäller ryggsäcker är Minitrekkern inte så djup vilket kan ge problem med en 1ds

Ser ju ut att få plats en 1Ds faktiskt, men man ska kanske inte lita på ögonmåttet :)
Bara det går, med lite blod, svett och tårar.. så kan jag leva med det pga det tilltalande priset på classicen :)
Tänker lite frammåt då jag bara har en 10D för tillfället.

Låter ju trevligt :)
Läste bland recentionerna att det fanns en midjerem som kanske kunde vara lite ivägen om man inte hade den knäppt, men man kan ju inte få allt som sagt :)

neliw skrev:
kanske inte under rätt tråd, men jag gör ett försök ändå.

skulle vilja ha tips på en smidig kameraväska, helst i ryggsäcksformat, med plats för 2-3 objektiv (24-70 2.8L och 70-200 2.8L inkluderat) samt själva kameran i storleksordningen 10D eller större..

behöver inte vara den största och vräkigaste väskan som jorden skådat, skall bara skydda mot regnstänk och lättare ruff. finns det något prisvärt som ni kan rekommendera?

tack på förhand

edit: kan http://www.scandinavianphoto.se/popups/hires.aspx?itemid=1559378
vara något?

Jag har en sån, funkar utmärkt åt min D70.
Kanske inte så snygg men billig :)

Jag kan rekommendera Lowepro Computrekker AW, är mycket nöjd med min...

Rymmer en 10D med vertikalgrepp och glugg, 70-200, 550EX + 3-4 smågluggar + laptop

Laptopdelen tar egentligen ingen plats då man inte har laptop i

Det var ju en sån jag letade efter... men den fanns inte i våras va? hmmm... undrar om nån vill köpa en lätt begagnad minitrekker...

Jag har också en CompuTrekker, är mycket nöjd med den. Den är exakt som MiniTrekker men med ett laptopfack närmast ryggen samt mycket bättre bärremmar. Dessutom var den hundra spänn billigare än Minin på Scandinavian :)

//David

Om du är ute efter både och...

Vill tipsa om en kamerarygga/väska som jag själv är på jakt efter för att se om det är något att inhandla. DaKine har eller har haft en fotorygga i sitt sortiment, där facken kan lyftas ut och användas som en separat väska och ryggan blir då en vanlig ickefotoryggsäck. Jag har sett denna produkt i DaKines produktkatalog men sedan inte lyckats finna någon som säljer den. Det kan kanske vara något om du söker både väska och fotoryggsäck.

Om du hittar någon som säljer den får du gärna tipsa mig.

/Micke

nicke47 skrev:
Vad det gäller ryggsäcker är Minitrekkern inte så djup vilket kan ge problem med en 1ds

1Ds sticker förvisso upp en del i en Minitrekker AW men dragkedjan kan stängas utan påfrestning. För stora utrustningar, speciellt på längre turer, skulle jag dock rekommendera en större säck då minitrekkern lätt sitter som en fotboll på ryggen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar