Annons

Foto-rygga

Produkter
(logga in för att koppla)
Du hittar ryggan på Stadiums webshop

Du kan hitta Stadiums fotorygga "EVERESTCAMERA BP 35L" på deras hemsida just nu till ett lägre pris 499:-
 
Re: Du hittar ryggan på Stadiums webshop

Sudret skrev:
Du kan hitta Stadiums fotorygga "EVERESTCAMERA BP 35L" på deras hemsida just nu till ett lägre pris 499:-

Har någon testat denna Stadiumsäck? Kan det vara något? Jag vet av erfarenhet att Stadium kan överraska positivt med sina Everestprylar.

Hur mycket får plats i den?
 
Den är imho tokbra. För 499:- är den ett kap. Den passade mina behov perfekt eftersom den är vattentätad (har inte testat hur bra dock) och har plats för dator.
 
Hej
Har någon erfarenhet av Lowepro DryZone Rover?
Hur mycket väger den?
Får man med sig extrakläder plus mat för en dagsturer i fjällmiljö.
 
Hur mycket vatten tål denna rygga egentligen? DaKine Sequence. Vid ett ev inköp så måste den tåla en del, är en del ute i skog och mark och det är ju aldrig tort av någon anledning.

Tål den därför regn/snö en hel helg utan att vila någonting inomhus, kanske i ett tält 6-7h på natten eller ger den vika här?
 
OK!

Dags att väcka liv i denna gammla tråden, är fortfarande på jakt efter en foto-rygga, men vet inte om kriterierna ändras iom. att det är sommar.

utrustningen som ska rymmas är:
Nikon d300 + batterigrepp
Nikon 70-200mm VR
Sigma 18-50mm HSM
Nikon 50mm f/1.4
SB-800 blixt
(ev fäst anordning för Manfrotto 055XPROB + 486RC2 ballhead)

Sökt upp de gammla rekomendationerna, hittade bla. Burton Zoom pack 28L för 100 dolleros (ca 600SEK).

Hittade även Kata R-103 GDC Rucksack som verkar lite intresant med, kommer inte utnyttja laptop fickan dock.

Hittade denna med Think tank rotatio 360 någon som har erfarenhet av den?

Samt så finnd ju Dakine Sequence med i bakhuvudet, många som rekomnderade den, hur är den en varm sommardag, luftig och lätt?, ni som har den använder den året om?

jag vill ha en rugga som är luftig i ryggen så man slipper packa med 4 extra t-shirts att byta under dagens lopp, jag vill kunna gå/cykla/ta mig på heldags färder utan att bli allt för trött i axlar och rygg, så bästa möjliga ergonomi är jag beredd att hosta upp peningar för (ja man kan uppleve bra ergonomi på olika sätt). Så det är väl en sk. daypack som är aktuell, så behöver inte överdriver med rum för anant än kamera utrustning, kasnke en extra t-shirt, en macka och en vattenflaska.

/Otto
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.