Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto på Halle & Hunneberg

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilka till Hunne/Halleberg???

Nu är det snart dags.
28/9 kl 10.00 Bergagården.

Hur många blir vi ?
Jag köper korv mm

Björn Hedquist ?
Andreas Lundahl ?
David Andersson ?
Björn Mattsson ?
Johan Börjesson ?
Adam Madsen ?
Christer Pettersson ?

Kommer alla ? kan vi kanske bli flera?
 
Jag vet ännu inte ifall jag kan komma, men kommer jag så tar jag säkert med mig en kompis till.

Hur hittar man till bergagården (har aldrig varit i Halle & Hunneberg innan)?
 
Hej Johan mfl.
Kör till Vargön ca 5km från Vänersborg.
Vargön liggern nästan mellan bergen.
Halleberg med Kungajaktmuseet & Bergagården ligger på Höger sida.
Hunneberg på vänster.

Bergagården ligger presis bredvid museet och jag tenkte mig att vi skulle mötas upp på parkeringen.

Här är en länk om Halleberg med karta.
http://www.algensberg.com/map/map.html

Väl mött Hälsningar Ola Svanberg.
 
Vad är syftet?

Är det älgsafari eller vanligt naturfoto? Vet inte om vår bildbyrå ska stå på mässa den helgen, och om jag i så fall måste stå i montern och vara rar och trevlig ;)

Håller det öppet så får vi se hur dagsformen är, och om jag hamnar på mässa är det ju inte mycket att göra åt.

Kramar / Ellen (vid det vackra berget Kinnekulle ått mil norr om halle/hunneberg)
 
Snabelvarg skrev:
Halleberg med Kungajaktmuseet & Bergagården ligger på Höger sida.
Hunneberg på vänster.


Rättelse:
Bergagården m.m. är på Hunne som ligger till höger om man kommer från Vbg/T-hättan-hållet.

Skulle varit kul att ha varit med, men jag har brutit handen och ligger lågt tills de tar av gipset.

Ha det så trevligt!

/Svante
 
Ante skrev:
Det vet ni väl, det är ju där Kungen jagar älg. =)

http://www.algensberg.com/


Kanske lite sent att påpeka det, men så har jag inte sett den här tråden innan. Att säga som Ante är väl att klanta till det, jag som dalkarl tänker väl knappast på Halle & Hunneberg när jag tänker på var Kungen jagar älg då han även jagar älg i dalaskogarna (o säkerligen på en hel massa andra platser i landet också).

Nåja, hoppas ni får en trevlig dag i alla fall. :)
 
Det börjar dra ihop sig.

Hälgen närmar sig snabbt.
Jag behöver veta vilka som kommer.
Ska köpa lite korv och så!!

Jag tror att detta blir mycket bra!
Så ännu en gång, vilka blir vi?????

Syftet med träffen blir mycket varierande naturfoto och självklart att umgås med likasinnade. '

Men ingen behöver ju blunda för älgarna.

Hälsningar Ola
 
Det har tyvärr blivit ändrade planer men jag hoppas att jag kan vara med någon annan gång.

lcf
 
Då ses vi imorgon.

Då ses vi i morgon ni som kommer.10.00
Jag vet inte riktigt hur många vi blir men hoppas på det bästa & på en trevlig dag.

Hälsningar & väl mött Ola & Tim Svanberg
 
Helt fantastiskt!

Tack för en alldeles fantastisk dag.
Vi blev bara fyra, men dagen blev väldigt lyckad med fantastiskt väder och trevliga kamrater.
Jag kommer nog aldrig glömma kolmilan med solstrimmorna genom träden! underbart!

Nu ser vi fram emot nästa träff.
Undrar vart det kan bli?

Hälsningar Ola & Tim Svanberg
 
Jag vill också tacka och instämmer med övriga om denna toppendag, kolmilan var helt fantastisk. Bilderna lever kvar och röken känner jag än i kläderna, jag går och "väntar" på mina bilder så dom kommer upp lite senare.
 
Lukten känns här också. Man kan väl säga att det inte uppskattades fullt ut av resterande familj :) Ut med kläderna på altan!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.