ANNONS
Annons

Fotat med D80 ett tag, är DSCHOOL värdefullt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rockoholic

Aktiv medlem
Som rubriken lyder. Jag har haft min D80 ett tag nu. Närmare bestämt sedan Aug -07. Jag har lärt mig hantera kameran, vitbalanser, kör med extern blixt o s v. Med andra ord har jag ju kunskapen som står i kurspresentationen känns det som?

Är det någon som har gått kursen och anser att det är värt ca 20 mils resa ToR för denna tvåtimmarskurs? Det känns som om jag kan det man lär sig på kursen men jag kan ha fel.

om du känner att du saknar motiv till att köpa ytterligare dyra o fina Nikonprylar så är det nog jättebra att åka!

Per

Dom ger dig nog en del anledningar till att du ska ha "bättre" grejer vid kurstillfället kan jag tänka mig.

Allemyr skrev:
Dom ger dig nog en del anledningar till att du ska ha "bättre" grejer vid kurstillfället kan jag tänka mig.

Aha okej. Mer reklam än kurs m a o? Eller menar du att man lär sig såpass mycket att man känner ett behov av att uppgradera sig?

MVH Niclas

Rockoholic skrev:
Aha okej. Mer reklam än kurs m a o? Eller menar du att man lär sig såpass mycket att man känner ett behov av att uppgradera sig?

MVH Niclas
De ser nog till att skapa ett behov som du inte märkt av tidigare, om man säger.

Florestan skrev:
De ser nog till att skapa ett behov som du inte märkt av tidigare, om man säger.

Då skippar jag nog den och ägnar två timmar åt att gå ut och fota istället. Inte för att vara världsmästare på något sätt. Men jag undrar hur mycket de hinner klämma in utöver det jag redan vet?

Då märker jag dessutom själv vad det är jag behöver för att förbättra mina bilder =)

Tror du skulle känna dig besviken efteråt, det är trots allt en lång resa.

När jag gick "kursen" var det en presentation av Nikon som företag och deras ursprung. Efter det var det en liten genomgång av kameran. Lite tid för frågor gavs. Kändes som om det var en genomgång av instruktionsboken, har du läst den tror jag att väldigt lite nytt skulle framkomma.

Audionet skrev:
Tror du skulle känna dig besviken efteråt, det är trots allt en lång resa.

När jag gick "kursen" var det en presentation av Nikon som företag och deras ursprung. Efter det var det en liten genomgång av kameran. Lite tid för frågor gavs. Kändes som om det var en genomgång av instruktionsboken, har du läst den tror jag att väldigt lite nytt skulle framkomma.

Antog nästan detta. Jag skippar den och ger mig ut och fotar 4-5 timmar istället för 2-3 timmar i bil och 2 timmar onödig kurs. Troligen mer lärorikt!

Tackar för hjälpen!

MVH Niclas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar