Annons

Fotade Tomas Ledin - får böta 5 000 kronor

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter i mina öron som övervåld mot han som tog kortet ... kan inte han stämma vakterna i sin tur tro?
 
Jag vet inte, det rådde fotoförbud, han får en tillsägelse, men fortsätter ändå plåta, med blixt dessutom. Jag tycker inte alls det är konstigt att han får böta!

Sen hur vakterna skött sig låter jag vara osakt, har dem brukat övervåld så är det självklart fel!
 
JR. skrev:
Låter i mina öron som övervåld mot han som tog kortet ... kan inte han stämma vakterna i sin tur tro?

Jo, stäm vakterna.. Det verkar vara dagens melodi...

Tidningarna är ofta glada för att använda ord som släpa, tryckte ner osv...
 
Jag har tagit mitt "straff" och plåtat Tomas Ledin några gånger men jag hade tillstånd genom Anderson Records så jag slapp böta...he he. Tycker gott att folk kan lära sig att respektera lagar och förordningar lite bättre. Allt skall dras till sin spets numera och ifrågasättas. Även om polisen ingriper så skall det alltid tjafsas och provoseras. Bra att denna mannen fick sig en minnesbeta.
 
Jeppe skrev:
Jo, stäm vakterna.. Det verkar vara dagens melodi...
Känner varken till vad som hände, graden av våld, eller vad norsk lag säger om saken -- men i Sverige hade ordningsvakterna knappast haft laglig grund att beslagta kameran/minneskort. Däremot kan de självklart avlägsna mannen om han inte respekterar fotoförbudet.
 
Jeppe skrev:
Jo, stäm vakterna.. Det verkar vara dagens melodi...

Tidningarna är ofta glada för att använda ord som släpa, tryckte ner osv...

Jo det burkar vara så.... ..

Tycker nog att man blir mer sporrad av att fota just på en sådan konsär bara för att det är förbjudet .... kanske tycker fler så? (det förbjudna brukar locka).... kanske blir det en massa folk med 200-300mm gluggar nära scenen och fotar nästa gång....haha
 
JR. skrev:
Jo det burkar vara så.... ..

Tycker nog att man blir mer sporrad av att fota just på en sådan konsär bara för att det är förbjudet .... kanske tycker fler så? (det förbjudna brukar locka).... kanske blir det en massa folk med 200-300mm gluggar nära scenen och fotar nästa gång....haha

För det blir ju bättre av att pressa vakterna mer än nödvändigt?
Är det fotoförbud så får man väl bara bita i det sura äpplet och acceptera det.
 
David G skrev:
Det är alltså ingen här som vet vad som händer om man bryter mot ett fotoförbud?

Det beror på vam som säger till dig...

En ordningsvakt har rätt att slänga ut dig och kameran.
Gör du motstånd grips du rätt upp och ner.
Om din kamera går sönder i ett gripande med våldsamt motstånd kommer ordnignsvakten, polisen, åklagaren och tingsrätten att rycka på axlarna och ignorera det faktumet.

En vanlig väktare kan däremot inte göra speciellt mycket...
Inget annat än att kalla på ordningsvakt om det finns en sådan eller ringa polisen.
 
Re: Re: Fotade Tomas Ledin - får böta 5 000 kronor

Rogerber skrev:
Ledin själv är ju i blås väder för sina lägenheter, så.... Tycker han kan knipa om fotoförbud och "gilla läget". :)

Nu är det väl kanske inte just Ledin som säger att det är fotoförbud? Utan skivbolaget?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.