Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota vimmel i vattenpalats!

Produkter
(logga in för att koppla)

allj

Aktiv medlem
Ska köra ett jobb nu till helgen i Lerum Vattenpalats.
Mest vimmelfotografering men även ett och annat porträtt kan jag tänka mig.

Är det någon som sitter på något tips, något man ska tänka på?
Något speciellt filter eller så man ska använda sig av?

Kommer använda mig av min standardutrustning som består av:
Nikon D80 + Batterigrepp MB-D80
Sigma AF18-200/3,5-6,3 DC OS
Samt en SB-800

Tack på förhand!

Ett problem att tänka på är hur man ska visa att man inte kränker någons integritet när man plåtar i ett badhus. Du vill nog inte att folks ska se dig som "mannen som plåtar halvnakna badande främmande barn".

Visserligen inte "fototeknik" men en aspekt att ta med.

Senast ändrad:
Ett tips är nog att fråga innan man börjar fota i en simhall.
Lite känslig plats precis som föregående inlägg påpekade.
Jag är lite tveksam om dom över huvud taget tillåter det.

Har också tänkt på det en hel del.. Grejen är att det är ett ungdomsparty som arrangeras av en större ungdomsförening i Göteborg. Jag har fått uppdraget av denna förening att vimmelfota. Då känns det ju som att det är okej att plåta, frågan är om självaste vattenpalatset har något att säga till om..

Kommer smälta in rätt bra i övrigt då jag tillhör målgruppen, är 16 år. Sen är det ju inte så stor skillnad på att fota i ett badpalats och ett party i en lokal i gbg. Folket har ungefär lika mycket kläder på sig.. ;)

Men får se hur aktuellt det blir för min del. Har lite annat för mig i helgen.. Och det känns inte helt-super självklart att plåta halvnakna ungdomar i ett badhus kan jag faktiskt medge.

Dock tänkte jag mest på fototekniken. T.ex om polfilter kan vara bra...

Ha det bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar