Annons

Fota tygmönster

Produkter
(logga in för att koppla)

Nusson

Medlem
Jag skall fota mönstret på en skjorta så mönstret är i 100 procent
i formatet 500x500 MM.
Nån som har en formel på av stånd till motiver osv alla tips mottages.
 
Senast ändrad:
Jag skall fota mönstret på en skjorta så mönstret är i 100 procent
i formatet 500x500 MM.
Nån som har en formel på av stånd till motiver osv alla tips mottages.

Lägg en linjal som kommer med i bilden, sedan är det bara att se till att linjalen blir i rätt format i PS (eller vad du nu använder) och utskrift.

Avstånd osv är svårt att svara på eftersom man inte vet om det ska vara ett litet utsnitt av tyget eller en stor bit. Vet ej heller var du använder för utrustning...
 
Förstår inte frågan.

Vill du fota mönstret så att det blir i naturlig storlek på skärmen/utskriften?

Betyder "MM" millimeter?
 
Ok. Men resten då?

Vill du att det skall vara i 100% på skärmen?; eller på utskrift?

Jag förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma =)
 
Storleken på bilden går ju att ändra i efterhand, eller har jag totalt missat vad frågan handlar om?
 
Ändrar du storleken på bilden ändrar du storleken på mönstret
storleken på bilden skall vara 50x50cm, mönstret skall vara samma storlek som skjortan i original storlek. är mönstret 1cm på skjortan skall det vara det på bilden med i formatet 50x50cm.



QUOTE=Frolicc;1493158]Storleken på bilden går ju att ändra i efterhand, eller har jag totalt missat vad frågan handlar om?[/QUOTE]
 
Har stora bekymmer att förstå vad du menar. Jag får anta att du vill skriva ut, så då får du väl köra på linjal-tricket.

/tomas
 
Har stora bekymmer att förstå vad du menar. Jag får anta att du vill skriva ut, så då får du väl köra på linjal-tricket.

/tomas

Vad är det som är så konstigt? Mönstret ska vara i skala 1/1 på en i en utskrift som är 50x50 cm.
Visserligen får ju nästan hela skjortan plats på en 50x50 skylt, så någon närbild på själva mönstret går ju inte att göra om det ska vara skalenligt.

Eller så har jag missuppfattat?
 
Vad är det som är så konstigt? Mönstret ska vara i skala 1/1 på en i en utskrift som är 50x50 cm.
Visserligen får ju nästan hela skjortan plats på en 50x50 skylt, så någon närbild på själva mönstret går ju inte att göra om det ska vara skalenligt.

Eller så har jag missuppfattat?

Säg det. Jag finner det omöjligt att dra någon slutsats utifrån det han frågar efter. Det går knappt att läsa, och när man frågar får man lika svårläsliga svar utan poäng.

Kanske fick jag svårt att förstå när 50x50cm skylten blandades in, vilket inte har något med saken att göra.

Du har nog förstått saken rätt, hur som helst.
 
Nope du har fattat rätt


Vad är det som är så konstigt? Mönstret ska vara i skala 1/1 på en i en utskrift som är 50x50 cm.
Visserligen får ju nästan hela skjortan plats på en 50x50 skylt, så någon närbild på själva mönstret går ju inte att göra om det ska vara skalenligt.

Eller så har jag missuppfattat?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.