Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota skor som en bandlogga

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuda

Aktiv medlem
Hejsan!
Jag fick en förfrågan om att ta några bilder till ett band som vill ha en bandlogga. Motivet skall vara deras skor (skorna skall vara på modellerna). Har ni några tips om hur man kan ta dessa kort? Vinklar att fota i med mera?

Tack på förhand!

Mitt tips är att gå ner på samma nivå som skorna.. alltså att du faktiskt lägger dig ner eller ställer dig på knä och fotar så att du inte fotar skorna uppifrån. För fotar du skorna uppifrån så kommer bilden bara bli tråkig och vardaglig.. det är precis samma sak med blommor. Att fota dom uppifrån gör dom till 99% tråkiga och ointressanta.

Hur du skall få skorna till en logga däremot är en annan nöt att knäcka.:p

Mvh
AlexanderE

Tackar!

Tack så mycket! Ska absolut tänka på vinkeln. Gör inget med lite skit på knäna :)
Problemet med att få det till en logga rör inte mig. Jag ska nämligen skicka vidare bilden till en som är jätteduktig på Photoshop, så det slipper jag :p
Än en gång, Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar