Annons

Fota Paintballaction

Produkter
(logga in för att koppla)

Cheapskin

Medlem
Spelar regelbundet paintball med polarna och har nu senare kommit underfund med att det är lika kul att fota det:D.

Hittils har dock fotolyckan uteblivit har varit dåligt med tid innan det blir mörkt, problem med avståndet m.m

Någon som har bra tips på hur man får lyckade bilder?

Vi kör på toppen av ett berg inte på någon arrangerad bana kanske skall tilläggas.

Mvh

Har lirat ligor och så förr men fick hålla upp efter att hela utrustningen blev stulen. :-s Deltog faktiskt i Mayhem Masters! *stolt* MayhemTigers sprang runt som domare. Joy Division låg i Sverigetoppen, BTKA och La Macchia regerade i Skåne. Detta var 11 år sen. All Americans och Predators var världseliten. (Historisk fakta) *S*

Att plåta Paintball under action tillhör ju det lite tjinkigare skiktet. Dels måste även fotografen ha facemask som alla andra. Det gör i sin tur att sikten i sökaren blir.....milt sagt halvbra/dåligt...hur man nu väljer att definera det. =)

Det JAG skulle gjort är att arrangera bilderna. (Inte lika kul...men är det värt en sönderslagen kamera?) Alternativt köra lajv men med vetskapen att en boll som kommer rusande i 300fps KOMMER att slå sönder linsen/huset/elektronik m.m. beroende på var den träffar.

Har fotat en del paintball (mer förr i tiden), och jag kör alltid "live". Står ute på banan och fotar spelet. Inte alltid det lättaste om spelet inte är strukturerat. Det lättaste har varit då jag fotat elitlag, då vet man var de kommer att stå och på ett ungefär var all action händer och man kan placera sig bra innan.

På en skogsbana däremot, nu jämnför jag med en uthyrning, så springer folk som yra höns och boll flyger kors och tvärs och det är svårt att hinna med och få bra bilder - och försökta rädda kameran samtidigt.

Så jag håller nog med Johnny... arrangerade bilder är nog det bästa på en sån bana.

Men det är kul att fota paintball!

Jag har plåtat painball en gång, på bana. Det var oplanerat, men ungarna mina spelade och det är ett par arbetskompisar som hyr ut, så dom slängde på mej en mask och skickade ut mej. Masken gjorde det väldigt svårt att sikta. Man ser bara en liten del av sökaren, så man får chansa en del där.
Jag höll mej intill banan på den sidan som saknade nät. Tänkte att dom i alla fall siktar på varandra så det borde vara ganska säkert....
Nu är det tydligen så att dessa bollar kan svänga en del ur tänkt bana, varpå en boll fick för sig att ta vägen rakt i skrevet på fotografen. Gissa om det sved....
Det blev i alla fall några skapliga bilder, så om du inte är rädd om fotoutrustning (eller andra känsliga delar) så är det bara att kasta sig ut och skjuta.

Bilagor

• paintball.jpg
    paintball.jpg
    59.4 KB · Visningar: 604
andreascarnesten skrev:

Men det är kul att fota paintball!

...jag insåg att jag skulle vilja testa stå bakom kameran istället för att köra med en markör. Det är kul att spela...! Som du säjer...känner man till spelet så vet man nästan var alla bra bilder kommer att kunna tas också.

Måste nog prova bara för det..... B-)

jo tack det blev lite väl nära sist ( fick ett skott på handleden :p) vi kör ju inte så överseriöst och vi har kommit överens om å ta det lite lugnare dom games som jag fotar, har en sån reflexväst med som syns bra så hoppas att det räcker, för det blir inte samma sak å arrangera.

Verkar bli ett par timmar nu i helgen på våran hemmagjorda skogsbana så får se om det blir några bra bilder. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar