Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota på krogar

Produkter
(logga in för att koppla)

defuncta

Aktiv medlem
Undrar om jag får ta med min systemkamera in på diverse krogar och ute ställen och ta kort?

mvh C

ta med kameran får du väll göra, sen beror det ju på vad krog vakterna säger och övriga gäster.

sen beror ju på vad du ska fota, inredning, människor som umgås, berusade personer. eller bara ta kort på ditt egna sällskap.

hur det är med system vet jag inte hur det är, där i mot kompaktkamera kan man ju ta med, utan att någon säger. system gissar jag beror på storlek och vilken typ av objektiv du använder.

p.s
jag är ingen expert, utan har bara egna erfarenheter, system kan vara kinkigt, men kompakt går bra, så länge man inte tar "kränkande" kort på andra gäster, utan bara på sina vänner ;-) d.s

Skiftar nog från krog till krog, på krogar med ett "medelsvensson-klientel" går det säkert bra att fota det mesta. På krogar med mer ljusskygga personer får man vara lite försiktig med åt vilket håll man riktar kameran.
På vanliga pubar i London var det inga som helst problem men på Reeperbahn i Hamburg fick man förklara vad och varför man fotade och jag antar att det är det samma här i Sverige.

Bilagor

• _DSC8811.jpg
    _DSC8811.jpg
    90.9 KB · Visningar: 256
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar