Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota med pistol?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jupp ...men det är ju själva pudelns kärna! TS propsar på riktigt vapen...man blir nyfiken hur och vad ts vill skapa där inte ett Soft airvapen kan fylla! ;-)

Propsar är väl lite starkt - jag tror inte TS känner/kände till alternativen, helt enkelt. En plastpistol som ser autentisk ut är förstås den enklaste och säkraste lösningen, både lagligt och redigeringsmässigt.

Oavsett om man använder replika eller riktigt vapen så hade jag ringt & pratat med polisen om jag inte skulle fotografera ute i skogen.
Förklarar man vad man skall göra och framförallt exakt var och när så kommer det nog att lösa sig.

Propsar är väl lite starkt - jag tror inte TS känner/kände till alternativen, helt enkelt. En plastpistol som ser autentisk ut är förstås den enklaste och säkraste lösningen, både lagligt och redigeringsmässigt.

Nä må så vara! och vi vet fortfarande inte vad TS vill skapa som kräver ett "riktigt vapen" Och skall man fotografera "riktiga vapen idag" så blir det betydligt känsligare än 2010 så att säga!
Det är betydligt gynsammare att racka ner på en softreplika än någon som innehar en licens som i sin tur lånar ut det i någon typ av scen som inte faller under typ "standard posering" ...

På allmän plats är det direkt farligt, dom som rånade en guld/smyckes affär för någon månad sedan hade replikor som dom vifftat med vilket fick till följd att Polisen sköt skarp. Vare sig papprerna är riktigt ifylda eller inte så gör det nog lika ont att bli skjuten.

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar