Jag har aldrig fotat konsert men tror jag kan sätta mig in i situationen lite. Det finns ju oftast inte jättemycket ljus och trots att optiken är ljusstark så tror jag man får räkna med att fotografera med iso 1600, kanske iso 800 räcker, men det är gränsfall.
För svartvitt fotografering kan du välja att använda Kodak tri-x och pressa den två steg (alltså att du medvetet underexponerar filmen två steg för att sedan överframkalla filmen. Resultatet blir grövre korn och ökad kontrast). Lämplig framkallare för tri-x är D76 eller Agfa Rodinal (har sett väldigt bra resultat med tri-x och en svag rodinalblandning med lång framkallningstid)
Ilford HP-5 tror jag är ett lika bra alternativ.
Fuji Neopan 1600 är också ett bra alternativ.
Personligen skulle jag hålla mig ifrån Kodak t-max 3200 och Ilford Delta 3200 men någon med annan åsikt får gärna säga emot.
Vad gäller färgfilm så är det negativ färgfilm som gäller, jag skulle kolla på Fuji:s professionella iso 800 eller iso 1600 filmer.
Vad gäller objektiv så är det ju bra med ett ljustarkt objektiv, men det kan vara en nackdel att bara ha en brännvidd. Antingen skulle jag ha skaffat ett ljusstarkt zoom objektiv eller skaffat en fast ljusstark vidvinkel, från 28mm och neråt, samt ett teleobjektiv, där lite peroende på hur nära du vill komma, antingen ett 90, 105, 135mm eller ett 180, 200mm.
Men det funkar ju att testa med bara ett objektiv också, det kan vara befriande på sitt sätt också.