Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota i Amsterdam

Produkter
(logga in för att koppla)

Amadeus4

Aktiv medlem
Jag ska åka till Amsterdam om ca en vecka och givetvis så ska hela kamerautrustningen med. :)
Det skulle vara kul att få lite ideér på vad man kan fota och vad man absolut inte kan missa.
Givetvis så ska jag åka runt lite utanför Amsterdam med.
Kom med lite förslag gärna på olika platser och sevärdheter.

Var i Amsterdam för några år sedan vid en längre mellanlandning. Något som slog mig, och som jag även försökte fånga i bild, var färgerna i Amsterdam. Grå, bruna, allmänt murriga färger på husen, och jättegrälla färger på bilar, kläder och accessoirer. Kanske kan vara ett tema att jobba med.
Och när jag såg mer av Nederländerna från flygplansfönstret kunde jag se att det var inte många kvadratcentimeter som var lediga. Trångbott, kort sagt.

Tack för tipsen. Blir nog en hel del fotande tror jag.
Är väl inte helt omöjligt att jag lägger upp någon bild på FS sen.

gå till redlight districts och plåta sexhandeln, skit i massa broar, det är bara onani för kultureliten, som Bukowski sa: Jag hör hellre berättas om en levande amerikansk luffare än en grekisk gud."

Coffeshops och försäljningen av Cannabis borde också utgöra ett rikt underlag för fina svartvita fotografier. Men satsa på RL-kvarteren, där tror jag det nog spatserar mgt fotogenict

ANNONS