Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota hockey med ett Canon EF 200mm f/2.8L II USM ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Pär_Olert

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar om någon som har testar att fota ishockey med ett Canon EF 200mm f/2.8L II USM ? Om det funkar bra ?
Jag fotograferar en hel del elitserie hockey och älskar skärpan som är i fasta objektiv. Men jag kör nu en 300 f4 på min Canon 7D och det blir lite för lång brännvidd, samt att jag använder ett 70-200 2.8 men där är inte skärpan samma som ett fast objektiv.
Så därför tänkte jag att kanske detta Canon EF 200mm f/2.8L II USM skulle vara nått, någon som har några erfarenheter av detta objektiv så är jag tacksam ! =)

Tack på förhand

Mvh Pär Olert

www.fotostugan.se
 
EF 200mm f/2.8L II USM

det är den gluggen som jag använder till konståkning. Mina barn åker för Djurgården som inte har någon egen ishall. Så jag har nog fotat i alla sthlms ishallar (nästan). Det är helt klart bästa gluggen just för det ändamålet.
m.v.h Per Ask
Jag undrar om någon som har testar att fota ishockey med ett Canon EF 200mm f/2.8L II USM ? Om det funkar bra ?
Jag fotograferar en hel del elitserie hockey och älskar skärpan som är i fasta objektiv. Men jag kör nu en 300 f4 på min Canon 7D och det blir lite för lång brännvidd, samt att jag använder ett 70-200 2.8 men där är inte skärpan samma som ett fast objektiv.
Så därför tänkte jag att kanske detta Canon EF 200mm f/2.8L II USM skulle vara nått, någon som har några erfarenheter av detta objektiv så är jag tacksam ! =)

Tack på förhand

Mvh Pär Olert

www.fotostugan.se[/QUOTE]
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.