Annons

Fota grupp, samt inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

imm0rtelle

Medlem
Hej! Jag fotar bara som hobby och har mycket att lära. Men nu har jag fått en uppgift att fota mina svärföräldrars barn samt barnbarnen.

Vad bör jag tänka på? Och hur får jag jämn skärpa på alla?

Detta blir i mitten av november och troligen kommer jag få fota inomhus. Vad ska jag tänka på här, vilka inställningar ska jag hålla mig till? Jag kan det här att fota manuellt.. ändra vitbalans, iso m.m. men vill gärna veta vad jag ska tänka på vid inomhusfotografering. Vad har ni för tips?

Jag kommer använda min Canon 60D och objektiven 50mm 1,8 samt Tamron 17-50mm 2,8

Jättetacksam för alla era tips för att jag ska lyckas få detta så bra som möjligt! :)
 
Hej! Jag fotar bara som hobby och har mycket att lära. Men nu har jag fått en uppgift att fota mina svärföräldrars barn samt barnbarnen.

Vad bör jag tänka på? Och hur får jag jämn skärpa på alla?

Detta blir i mitten av november och troligen kommer jag få fota inomhus. Vad ska jag tänka på här, vilka inställningar ska jag hålla mig till? Jag kan det här att fota manuellt.. ändra vitbalans, iso m.m. men vill gärna veta vad jag ska tänka på vid inomhusfotografering. Vad har ni för tips?

Jag kommer använda min Canon 60D och objektiven 50mm 1,8 samt Tamron 17-50mm 2,8

Jättetacksam för alla era tips för att jag ska lyckas få detta så bra som möjligt! :)

Använd 17-50 om det är dåligt med utrymme att få med alla på bilden om det är större grupp. Nedblanda till 5,6 och använd blixt, helst riktad snett mot taket (om det är vitt) . Använd stativ och kör en serie på 5-6 bilder. Det kan visa sig att någon av personer blundar eller vänder på huvudet. Gå igenom alla bilder sedan och välj dem som är bäst. Gör dem till olika lager i Photoshop, justera lager och om någon har blundat då kan du måla fram den lager som han ser bra ut via en lagermask.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.