Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota gräsklippare?

Produkter
(logga in för att koppla)
Detta måste vara nytt rekord.
Robin startar en ny tråd och får hela tolv svar innan han blir idiotförklarad ;)

Tvätta rent den och gör den fin, sedan klipper du gräset. Det får gärna vara lite små grässtrån här och där men absolut inget intorkat. Ta korten då gräsklipparen står på gräset och ha inga andra saker med, absolut inga verktyg.

Låt korten vara ärliga och var inte rädd att visa några småskavanker, ju mer man får veta/se innan desto större chans är det att man intresserad och känner att "detta är perfekt för mig!"

Det handlar om en begagnad sak så försök inte göra broschyrbilder, köparen är ute efter en använd pryl och ingen litar på bilder som ser ut att kunna vara tagna ur en broshyr (eftersom de kanske är det..) Men lägg lite extra energi på tex att sitsen är snygg. Det hade varit en bonus för mig om jag skulle köpt den. Och att psa den lite skarpare och lite klarare färger är inte fel, tänk på när du tar kortet också. Regnväder är lite fel setting eftersom en gräsklippare används då det är soligt ute :)

Tänk efter lite när du skriver annonsen, inget "nu ska jag sälja gamla pärlan" trams.

En körbild med rörelseoskärpa i bakgrunden bör funka. Nästan alla killar faller för fart... ;D

Glycerin gör däcken svarta och fina, precis som när dom är när dom är nya. En tvättning och vaxning är ju ett måste imho.

Jag skulle göra så här.
klippklipp.gif

Tyvärr har jag begränsad erfarenhet av att fotografera gräsklippare men ta lärdom av naturfotograferna. Det brukar vara populärt att fotografera djur som parar sig så varför inte pröva detta koncept när det gäller gräsklippare.

Grönberg skrev:
Tyvärr har jag begränsad erfarenhet av att fotografera gräsklippare men ta lärdom av naturfotograferna. Det brukar vara populärt att fotografera djur som parar sig så varför inte pröva detta koncept när det gäller gräsklippare.

Lika oerfaren på ämnet är jag. Att plåta rovdjur som dödar andra djur är ju dock attans trevligt. Hur man konverterar det konceptet till gräsklippare är mig dock ytterst okänt. Några förslag, någon?

:D

fjalstal skrev:
Lika oerfaren på ämnet är jag. Att plåta rovdjur som dödar andra djur är ju dock attans trevligt. Hur man konverterar det konceptet till gräsklippare är mig dock ytterst okänt. Några förslag, någon?

:D

Jag kör över grannens ungar?

Gör en sådan där politiskt inkorrekt bil-bild med en tjej i bikini som ser ut att tvätta gräsklipparem, med massor av lödder i en hink, och förstås massor av vatten på modellen själv ur en vattenslang.

Anders Östberg skrev:
Gör en sådan där politiskt inkorrekt bil-bild med en tjej i bikini som ser ut att tvätta gräsklipparem, med massor av lödder i en hink, och förstås massor av vatten på modellen själv ur en vattenslang.

Ställer du upp?

Skulle tro kulmagen förstör intrycket en aning, det ska väl vara en säljande bild? :)

DU kan ha på dig din camodräkt då tror alla att det är någon särskild militär modell XD

Anders Östberg skrev:
Skulle tro kulmagen förstör intrycket en aning, det ska väl vara en säljande bild? :)

Man vet aldrig vad som säljer, och jag vill då inte gärna sätta gränser för folks preferenser. Nätet är ju rätt välförsett med mer "avancerade" böjelser än kulmagar ;D

Grönberg skrev:

Nu är jag kanske liiiite sent ute, men hoppas vår förhoppningsfulle säljare inte lägrar gräsklipparen själv.... :D

Zewrak skrev:
Ta en modell, till exempel en dotter/fru/son/man. Sätt den på gräsklipparen mitt på gräsmattan Säg åt modellen att vrida på ratten och göra en grimas som om hon/han tar i utav sjutton för att svänga åt något håll.

Palla gärna upp den åt motsvarande sida, så det ser ut som den får ett rejält bredställ.

Ladda in bilden i photoshop och lägg till sprutande gräs åt alla håll och lite rök.

En rallygräsklippare. ;)

Och glöm inte att göra lite HDR effekt.. =)

Hel och ren

Krångla inte till det.
Folk gillar "tydliga kort"

Edit
Fast det är klart att lite 70-talsstuk med en häftig brud väcker ju alltid uppmärksamhet.
Och så kan du väl ta en med nån Rambotyp också för balansens skull :)

Re: Hel och ren

Enicar skrev:
Krångla inte till det.
Folk gillar "tydliga kort"

Så är det nog. Den stora homogena gruppen "folk" är rätt tydliga i huvudet... :)

Fast jag tillhör den (troligen) lilla grupp av köpare som uppskattar annorlunda annonser, och om man blir "lurad" av en kul bild så ska man nog inte göra affärer alls. Att t ex retuschera är väl däremot rätt illa i en begagnatannons.

En enkel bild, med gräsklipparen i förgrunden och en nyklippt gräsmatta i bakgrunden samt kanske även göra gräset ännu grönare i photoshop beroende på hur din gräsmatta ser ut, och belysning görs sig nog bäst med naturligt solljus, mitt på himmlen eller en solnedgång.
mitt tips iaf :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar