Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota gräsklippare?
- Trådstartare RG
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Nu ska vi sälja vår gräsklippare. Så har ni några tips hur man ska fota gräsklippare?
Nyputsad och fin på den nyklippta gräsmattan?
För inspiration till bildutsnitt, kolla leverantörernas sajter.
Per.
RG
Avslutat medlemskap
En gammal stiga åkräsklippare.
http://image.annonsborsen.se/online/141000/141910_0.jpg
perstromgren
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
En gammal stiga åkräsklippare.
Va' söt! Ja, nu vet du i alla fall hur annonsbilden inte ska se ut!
Per.
Thunderbird
Aktiv medlem
David G skrev:
Kanske en sån där lite tysk(?) reklambild med tokstarka färger och en snygg mörkblond tjej?
Ja, det skall vara klipp i färgerna.
/ E
Zewrak
Aktiv medlem
Ta en modell, till exempel en dotter/fru/son/man. Sätt den på gräsklipparen mitt på gräsmattan Säg åt modellen att vrida på ratten och göra en grimas som om hon/han tar i utav sjutton för att svänga åt något håll.
Palla gärna upp den åt motsvarande sida, så det ser ut som den får ett rejält bredställ.
Ladda in bilden i photoshop och lägg till sprutande gräs åt alla håll och lite rök.
En rallygräsklippare.
Palla gärna upp den åt motsvarande sida, så det ser ut som den får ett rejält bredställ.
Ladda in bilden i photoshop och lägg till sprutande gräs åt alla håll och lite rök.
En rallygräsklippare.
Grimmer
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Vad tror ni om en vidvinkelbild tageni grodperspektiv med vidvinkel snett framifrån med grönt uppskruvat i taket?
Bättre är väl då om man tar vidvinkelbilden bakifrån så man ser den perfekta kanten mellan klippt/oklippt gräs som klipparen lämnar efter sig. Självklart utan vare sig hjulspår eller en massa gräsklipp.
Annars så kan man sänka priset en aning och klipparen säljer ändå men det är väl mindre sport...
Gör som alla andra. Stjäl en bild från Stigas senaste katalog och skriv "Obs! Inte min klippare på bilden".
Eller så fotograferar du den naken (du, inte klipparen) med en spegel bakom så du blir hajpad på massa humorwebbplatser - då blir du nog av med den fort.
Eller på den seriösa sidan, ta en närbild från vardera sidan, en under sitsen och en på aggregatet underifrån. Gärna med den inbyggda blixt. Ladda upp bilden så stor som du får och med noggrann skärpning. Då ser köparen hur mycket rost som finns och får en bild av den allmänna konditionen. Och det lär vara tusan så mycket mer säljande än något "konstnärligt".
Eller så fotograferar du den naken (du, inte klipparen) med en spegel bakom så du blir hajpad på massa humorwebbplatser - då blir du nog av med den fort.
Eller på den seriösa sidan, ta en närbild från vardera sidan, en under sitsen och en på aggregatet underifrån. Gärna med den inbyggda blixt. Ladda upp bilden så stor som du får och med noggrann skärpning. Då ser köparen hur mycket rost som finns och får en bild av den allmänna konditionen. Och det lär vara tusan så mycket mer säljande än något "konstnärligt".
RG
Avslutat medlemskap
Fredde13 skrev:
Varför inte bara fota så som du vill?
Man vill ju ha tips på hur det ska se ut.
Walle
Aktiv medlem
Fredde13 skrev:
Varför inte bara fota så som du vill?
förstår inte alla dina frågor ibland..
Jag kan hålla med om att Robin har många..märkliga frågor, men i det här fallet så ser jag frågan som väldigt berättigad.
Det är i mina ögon inte konstigare än att fråga hur man fotar bilar (en fråga som dyker upp då och då).
Det handlar om att sälja, och det är inte helt lätt hur man tar bilder som lättare säljer produkten. För helt klart är att med rätt bilder ökar chanserna att sälja (och troligen även priset) ordentligt.
Jim's tips var för övrigt mycket bra.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Låtsas vara spekulant på en ny klippare och ta med brochyrer hem som du kan studera.
lucem.ferre
Aktiv medlem
Vill bara säga att Ni har förlängt mitt liv. Det här är den roligaste tråden jag någonsin läst här på fotosidan.
Tack :-D
Tack :-D