salar skrev:
Hej
Fiskar en hel del från flytring (guideline drifter) och är övertygad om att det är ett bra sätt att komma närmare fåglar (och säl) har själv aldrig vågat ha med mig kamerautrustning men får nog tänka om och skaffa en eller två vattentäta säckar,LYCKA TILL
I en "Drifter" sitter man høgre æn i en rund gammal traditionell flytring.
Jag skulle satsa på en så låg som møjligt,, dessa ær dock långt trøgare att navigera..
Drifter har ju byggts som en mix mellan pongtongbåt och flytring. En slags hybrid.
(I eller rættare sagt På en pongtongbåt sitter man som regel oftast med torra føtter...)
Jag har sjælv en realtivt enkel V-formad farkost men tycker inte alls perspektivet blir så lågt som jag skulle ønska.
Man kommer lika lågt om man ligger i en liten eka (som man också kan ha uppankrad och med kammo øver,,,), om inte lægre då..
Visst kan man luska sig in i vassruggorna och bara vila dær i væntan på att livet runt omkring skall komma nærmar..
Som ni førstår så ær inte jag så øvertygad, kanske kommer det av min erfarenhet av flytring..
Vært att prøva ær det hur som helst, som sagt
MVH Niclas,
Ps, personligen så tror jag deffenitivt mer på att bygga en flytbas/flytplattform før kameran som man helt enkelt styr/håller framfør sig på vattnet. Kammotyg øver,, dær man man sitta i vassen, luska sig runt och ligga mindre æn 30 cm från ytan.... Detta har jag sjælv ett projekt på gång med..