Annons

Fota ett band

Produkter
(logga in för att koppla)

viktorssonm

Aktiv medlem
Hej, min bror spelar i ett "rockband" som är ganska nystartat. Nu vill dessa herrar ha en hemsida med någon bild på och kanske någon affish. Jag har fått "uppdraget" att fota dom, men har lite brist på idér. Min bror snackade något om att fota dom mot en vit vägg och sedan byta ut bakgrunden mot någon eld i photoshop. Visst går det, men känns det inte lite barnligt? Och jag är ingen Photoshopguru heller så det kan ju bli problem exempelvis vid hår osv. Eller vad tycker ni om den idén? Jag skulle hellre satsa på att fota dom mer vardagligt, kanske mot någon betongvägg eller något? Har ni några idér?

Jag är inte så erfaren så jag vill inte ta mig vatten över huvudet såattsäga, någon som har lite råd och tips?

Utrustning jag har som kan vara aktuell för detta: 300D + EF-S 18-55 + EF 75-300 + Sigma EF-500 DG SUPER + Omnibounce
 
viktorssonm skrev:
Hej, min bror spelar i ett "rockband" som är ganska nystartat. Nu vill dessa herrar ha en hemsida med någon bild på och kanske någon affish. Jag har fått "uppdraget" att fota dom, men har lite brist på idér. Min bror snackade något om att fota dom mot en vit vägg och sedan byta ut bakgrunden mot någon eld i photoshop. Visst går det, men känns det inte lite barnligt? Och jag är ingen Photoshopguru heller så det kan ju bli problem exempelvis vid hår osv. Eller vad tycker ni om den idén? Jag skulle hellre satsa på att fota dom mer vardagligt, kanske mot någon betongvägg eller något? Har ni några idér?

Jag är inte så erfaren så jag vill inte ta mig vatten över huvudet såattsäga, någon som har lite råd och tips?

Utrustning jag har som kan vara aktuell för detta: 300D + EF-S 18-55 + EF 75-300 + Sigma EF-500 DG SUPER + Omnibounce

Bygg en stor brasa (kolla eldningstillstånd och sånt först förstås), ställ grabbarna framför. Blixt, kanske med gult filter. Problemet löst! Betongvägg är väl en habil idé men den känns gjord vid det här laget. Eller bygg eld i en stor ring runt dem och klättra upp på en byggstege och plåta dem lite uppifrån, det kan bli bra. Om de kan stå stilla en sekund och du har stativ så kan du få bra rörelse i elden. Tänk på säkerheten bara.
 
Kika på ex!

Hej Magnus!
Jag fotade en av mina vänners band för några veckor sedan. Kika på de två jag har lagt upp och du kanske får några ideér! ;)

Mvh
Klas
 
glöm tekniken för ett tag, ta alla crazy ideer du har och lägg ihop dem, det blir säkert ksitbra bandbilder. jag har plåtat en del band, men mina bilder blir alltid så satans tråkiga. släpp loss vetja, det viktiga är väl känslan, och att det nånstans stämmer med den musik de lirar!
 
Re: Kika på ex!

Lundgren78 skrev:
Hej Magnus!
Jag fotade en av mina vänners band för några veckor sedan. Kika på de två jag har lagt upp och du kanske får några ideér! ;)

Mvh
Klas

Skitbra bilder du tagit! Något i den stilen funderar jag på, gäller bara att hitta en lämplig plats :)
Tack för alla svar hitils!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.