Annons

Fota djur med denn kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur kul som helst -- om man har rätt ställe att sätta upp den på. Finns en version med 6 mpix också för 350 USD.

Skitkul om man har en åtel eller någon viltvårdsåtgärd som man vill hålla koll på för att lära känna sina gäster.

Men som fotografiskt instrument, njae. Bildkvaliteten brukar väl vara... dokumentär. Tänk mobiltelefonkamera.

Anders Averdal skrev:
Med tanke på språket i annonsen så skulle jag inte handla.
Nänä - handlar bara från språkligt korrekta handlare? Storsvenskt diskriminerande inställning enligt min uppfattning.

Är det också OK att avstå från att handla på grund av handlarens etnicitet, ålder, religion, sexuella läggning och/eller politiska uppfattning?

tannler skrev:
Nänä - handlar bara från språkligt korrekta handlare? Storsvenskt diskriminerande inställning enligt min uppfattning.

Det finns gott om "svennar" som stavar som krattor. Du kan ju inte ha missat att man idag kan gå ut grundskolan utan att kunna läsa och skriva?
Finns ingen anledning till pk-utbrott bara för att man påtalar usel svenska eller bristande stavning.

Är det också OK att avstå från att handla på grund av handlarens etnicitet, ålder, religion, sexuella läggning och/eller politiska uppfattning?

Svaret kan ju inte vara något annat än ja på den frågan, men det handlar det knappast om här.

/Johan

Det var inte PK-utbrott, utan en käftsmäll riktad till den von oben-attityd som jag anser att kommentarer av det slaget avspeglar.

Ingen, törs idag uttala sig nedsättande om etnicitet, ålder, genus, sexuell läggning eller politisk hmvist, men att racka ned på språkliga tillkortakommanden är helt plötsligt OK.

Efter att ha arbetat med dyslektiska unga människor, tycker hag att det räcker med det stigma som handikappet i sig utgör, utan en massa förnumstigheter om språkliga tillkortakommnanden på en hemsida, eller i en annons. Tolerans - någon?

tannler skrev:
Det var inte PK-utbrott, utan en käftsmäll riktad till den von oben-attityd som jag anser att kommentarer av det slaget avspeglar.

Ingen, törs idag uttala sig nedsättande om etnicitet, ålder, genus, sexuell läggning eller politisk hmvist, men att racka ned på språkliga tillkortakommanden är helt plötsligt OK.

Efter att ha arbetat med dyslektiska unga människor, tycker hag att det räcker med det stigma som handikappet i sig utgör, utan en massa förnumstigheter om språkliga tillkortakommnanden på en hemsida, eller i en annons. Tolerans - någon?

Jag håller med skribenten du rackar ned på men utläser något helt annat.
Har man inte brytt sig om att få hemsidan korrekturläst och rättad så ger det mig en indikation på hur man i övrigt ser på kvalitet. Hemsidan är företagets ansikte utåt och borde vara extremt viktigt att vårda. Det går ju alldeles utmärkt att ha fel i det men jag behöver ju inte ställa upp som testpilot.

/Johan

tannler skrev:

Det handlar om att inge ett förtroende och utstråla seriositet.
Det tycker jag saknas i annonsen.

Lennart: Man ser det man vill se...

Din fråga:Är det också OK att avstå från att handla på grund av handlarens etnicitet, ålder, religion, sexuella läggning och/eller politiska uppfattning?

Det är klart att det är OK, det är var och ens val att handla av vem man vill.

Det var min personliga åsikt att jag skulle inte handla av någon som inte jag känner förtroende för.

tannler skrev:

Vem är det som är off-topic nu??

Läs den igen.
Det som jag reagerade på mest var inte stavfel utan snarare att det är hastigt ihopklippt med samma eller ungefär samma info finns med flera gånger.

Det är inte någon direkt välskriven annons och det gör att jag inte får förtroende för annonsen.

Att sen tolka det som diskriminering är fullständigt vansinne och är bara ett hjärnspöke hos vissa här i tråden.

Det säger mer om dem än om mig..

Anders Averdal skrev:...
Att sen tolka det som diskriminering är fullständigt vansinne och är bara ett hjärnspöke hos vissa här i tråden.

Det säger mer om dem än om mig..
Stopp - jag har aldrig använt ordet diskríminering - det är Du som inför det.
Håll Dig på rätt sida Anders - tillskriv mig inte saker jag inte sagt.

tannler skrev:

Finns ordet diskriminering inte med?
JAG tolkar det som att du anser det vara diskriminering....
Tom det faktiska ordet finns med...

Kvaliten är ju som mobil tyvärr gick det int att länka bilderna, google klantade till det och man får ju int direktlänka.

Racerback

Jag har handlat andra saker från den firman och dom har varir mycket snabba och absolut inga problem hittills..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar