Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota betongmiljöer, graffiti mm

Produkter
(logga in för att koppla)

TommyBanzz

Aktiv medlem
Någon som delar mitt intresse av att fota "skitiga miljöer"?
Under broar, i tunnlar, graffiti osv runt om i Stockholmsområdet...
Skulle vara kul om någon eller några ville hänga på ibland.
Mejla eller skriv något här på fotosidan till mig så kan vi snacka vidare...

Jag tycker om sunk. Försöker få slut på en magåkomma och är mitt i ett projekt, men skriv gärna mer här om var och när du tänkte dig ut.

Låter intressant.
Vi var å fota ett nedlagt bussgarage i hornsberg tror jag det var för ca ett år sen, det va riktigt skoj. :)

Kul att ni delar mitt tycke. =)
Tänkte ge mig ut på söndag om vädret tillåter.
Någon som har möjlighet att följa med då?
Favorit stället är atlasmuren (under st: eriksbron, men är öppen för förslag...

En av mina bästa kompisar fyller jämnt på lördag, så jag undrar om jag är så tillförlitlig som fotograf på söndag...

Följer gärna med.
Hur tar vi oss fram?
Känns lite drygt att åka runt och leta bra ställen med buss?
Om ni kan ta er till närheten av täby eller den sidan stan så kan vi ta min bil.

Ingen som ska ut i dag i det fina vädret?
Jag tänkte dra och fota lite bunkrar gammla militärhus och sånt.
vill nån följa med är det bara hojta till.
drar vid 13-14tiden
0762-453538

Finns en gammal tågtunnel mellan gullmarsplan och skanstull som det är en del graffiti vid, samt en del på vägen också. Har varit där en gång, var lite skoj. Dock bör man kanske inte gå dit ensam för det brukar vara lite udda personer där...

Tågtunnel låter trevligt.
Jag är öppen för förslag, Tänkte dra mig ut om 20min, så man är ute när solen börjar gå ner :)

Dök tyvärr upp en massa andra prylar sist jag skrev men tänkte göra ett nytt försök imorgon. Någon som har möjlighet att haka på?

Finns en gammal tågtunnel mellan gullmarsplan och skanstull som det är en del graffiti vid, samt en del på vägen också. Har varit där en gång, var lite skoj. Dock bör man kanske inte gå dit ensam för det brukar vara lite udda personer där...

Har varit där tidigare också. Problemet är att dom börjat köra vissa tåg där igen.
(fraktar byggmateriel osv) Annars är det riktigt nice där!
Jag skulle vilja in i byggnader. Typ gamla sjukhus eller liknande.
Någon som vet något sådant?

Har varit där tidigare också. Problemet är att dom börjat köra vissa tåg där igen.
(fraktar byggmateriel osv) Annars är det riktigt nice där!
Jag skulle vilja in i byggnader. Typ gamla sjukhus eller liknande.
Någon som vet något sådant?

Låter lite som att du är ute efter lite fotodokumenterad urban exploration. Själv har jag tyvärr ingen erfarenhet av detta men jag är bra nyfiken på att pröva på det. Ågesta kärnkraftvärmeverk i farsta vore rätt kul att besöka. Tror dock inte att man har någon chans att kunna komma in men att det lär vara rätt intressanta miljöer runt om kring alla byggnader o.s.v. Har försökt hitta lite info om ifall området är helt avstängt för allmännheten eller inte. Kanske någon här på forumen vet?

Om det är någon som planerar nån utflykt för sådan här typ av fotografering på övergivna miljöer så är jag klart nyfiken på att hänga med.

/Fabbe

Ja det har du rätt i Fabbe. Är något liknande jag är ute efter.
Tror det mesta är stängt, men som du säger. Miljöerna runt omkring kan vara nog så intressanta.
Vi får hålla ögonen öppna!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar