Annons

fota bebisar

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag lekt lite mera med Sv/V konvertering, tippst om chanelmixer var verkligen lärorikt.

Köre med väldigt mycket ifrån röda kanalen och mindre av blå/grön. Blesyrerna är nästan borta, men det tillfördes också en hel del brus, samt att man tappar en hel del detaljer i skinnet.

Undra om det blit bättre om man börjar med en ISO100-400 bild istället för ISO1600.
 

Bilagor

  • pict4308_bw2_web.jpg
    pict4308_bw2_web.jpg
    50.9 KB · Visningar: 904
Tack för alla tipsen från alla. Nu är det bara att vänta två månader till, men det e bara att rulla på med mer tips om ni har.
 
Det finns en Svensk.....

nature-foto skrev:
Tack för alla tipsen från alla. Nu är det bara att vänta två månader till, men det e bara att rulla på med mer tips om ni har.
Om du inte kann vänta Eric. Ring Lennart Nilsson! Han stoppar inn sin kamera och tar en bild NU :))
 
Syrrans pojk

Kanske så här. Ca 2 månader.
 

Bilagor

  • kastrul isac klippt skärpt (small).jpg
    kastrul isac klippt skärpt (small).jpg
    98.8 KB · Visningar: 850
Nome Nescio skrev:
Nu har jag lekt lite mera med Sv/V konvertering, tippst om chanelmixer var verkligen lärorikt.

Köre med väldigt mycket ifrån röda kanalen och mindre av blå/grön. Blesyrerna är nästan borta, men det tillfördes också en hel del brus, samt att man tappar en hel del detaljer i skinnet.

Undra om det blit bättre om man börjar med en ISO100-400 bild istället för ISO1600.
Frågan är om det stör så mycket?
Alla bilder behöver kanske inte vara helt brusfria?
Använd det på ett kreativt sätt, kanske tillsätta mer brus? :)

Mvh
 
mitt recept:

mjukt fint ljus (gärna naturligt, och för allt i världen inte inbyggt blixt
kort skärpedjup
lite soft focus
gärna sv/v
ha med en detalj hos vuxen (hand, osv)
annurlunda vinklar.
 
Skall nu till helgen ta lite nya bilder. Killen växer så det knakar så man känner knapppt igen plutten på bilderna ifrån BB.
 
Jag bifogar en av mina favoritbilder, föreställande min dotter Smilla som idag är ca ett år. Personligen gillar jag bilder i svartvitt. Ger en lite dokumentär känsla.
 

Bilagor

  • smilla kommer till världen 028.jpg
    smilla kommer till världen 028.jpg
    65.3 KB · Visningar: 641
Jisses vad jag längtar till Mars nu då vårat lilla hjärta skall se världens ljus.

D80´n skall få bekänna färg och de kommer vara sååå trötta på migpå förlossningen.
Har fått tydliga direktiv från mamman att jag inte får glömma henne...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.