Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Forum: lista senast inlagda eller nya/olästa
- Trådstartare erro.se
- Start datum
erro.se
Aktiv medlem
OK, men varför uppdateras inte listan förrän efter 5 minuter då? Tekniskt omöjligt borde det knappast vara? För krångligt programmeringsmässigt?
Ett mindre problem, kanske, eftersom jag normalt använder "lista nya/olästa". Men hur vet servern vilka som är nya/olästa för mig då? Sparas det i cookies på min dator? Eller är det kopplat till min användarprofil?
Ett mindre problem, kanske, eftersom jag normalt använder "lista nya/olästa". Men hur vet servern vilka som är nya/olästa för mig då? Sparas det i cookies på min dator? Eller är det kopplat till min användarprofil?
erro_67 skrev:
OK, men varför uppdateras inte listan förrän efter 5 minuter då? Tekniskt omöjligt borde det knappast vara? För krångligt programmeringsmässigt? [/B]
För att spara hästkrafter på servern så cache:as ett antal SQL frågorssvar i 5 minuter på servern. Bl.a på förstasidan och forumlistan som vi pratar om här.
I cookien så sparas det när du senast var inne i forumet.
-Thomas