Annons

Fortsättning på Canon Powershot G2 elendet.

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Ni som har följt kampen om min kamera, Canon Powershot G2.Den var alltså endast sex dagar gammal när den gick sönder.Blev inlämnad för garanti reparation 2002-08-14,jag har fortfarande inte fått tillbaka den.Det sista jag fått reda på är ,man har bytat en knapp av något slag,vilken vet jag inte.Kameran fungerade tydligen inte ändå.Nu har man fått ner ett kretskort från Canon som skall bytas.Vilket elende!!!!!
Min fråga är,finns det fler som har haft samma problem med Canon???
Har vi några Yrkesfotografer med här som också haft problem med sådana här bedrövliga Garantier?
Jag hade kanske sluppit allt det här om jag valt en Nikon istället.

Canons service funkade jättebra för mig!

Hade problem med min G1 för ett par månader sedan, en säkring hade gått så kameran var helt död. Lämnade in den på plats hos mycket trevlig o uppmärksam servicepersonal som fixade kameran till dagen efter eftersom jag behövde den till ett bröllop! Har aldrig varit med om så anpassningsbar service tidigare med något annat märke!

Bengt-Arne skrev:
Ni som har följt kampen om min kamera, Canon Powershot G2.Den var alltså endast sex dagar gammal när den gick sönder.Blev inlämnad för garanti reparation 2002-08-14,jag har fortfarande inte fått tillbaka den.Det sista jag fått reda på är ,man har bytat en knapp av något slag,vilken vet jag inte.Kameran fungerade tydligen inte ändå.Nu har man fått ner ett kretskort från Canon som skall bytas.Vilket elende!!!!!
Min fråga är,finns det fler som har haft samma problem med Canon???
Har vi några Yrkesfotografer med här som också haft problem med sådana här bedrövliga Garantier?
Jag hade kanske sluppit allt det här om jag valt en Nikon istället.
Om kameran går sönder efter bara sex dagar ska du banne mig ha en ny. Reparation tycker jag är sniket.

Bara god erfarenhet av Canon service

Min Canon Powershot G2 var i princip död när jag fick den. Inga knappar (med något undantag)fungerade förutom när jag höll in zoom knappen. Kikade runt på nätet och det visade sig att detta var ett problem som många andra också haft. Problemet var något med zoomknappen som Canon fixade med vändande post. Har för mig att Canon har en policy att om produkten slutar fungera inom 10 dagar ses det som om den var "Dead on Arival" (DOD) och den byts ut mot en ny. Vid tidpunkten då jag fick min kamera hade Canon problem att få fram tillräckligt många G2or så jag bad om att få den reparerad istället för att vänta flera veckor på en ny. Jag talade med dem på fredag, på måndag hade jag en retursedal och skickade den, redan på onsdag eller torsdag låg den hos postens utlämningsställe sedan var det midsommarhelg och jag fick avin för att hämta ut paketet på måndagen efter. Så hade det inte varit för posten så hade jag haft kameran åter till midsommar som jag önskade. Sedan dess har den fungerat helt klanderfritt och min erfarenhet är att de var väldigt "service-mindade" och snabba. Men ditt problem kanske är mer komplicerat.

Senast ändrad:
Fortsättning på Canon Powershot elendet!

Nu har jag också tittat runt på nätet.Jag fann att många har haft problem.
Hittade ett exempel...Satte i ett full laddat batteri,satte på kameran och den funkade,stängde sedan av kameran.Nästa gång jag satte på den hade alla knappar låst sig.Man har även haft problem med spräckta bakstycken,precis uppe i bakstyckets vänstra hörn,som skall åtgärdas på garantin.
Owners of the PowerShot G2 digital camera, meanwhile, will want to be aware of a potential problem whereby the rear casing of the camera can develop a stress crack. The company notes that the problem does not occur on all cameras shipped and has no effect on camera functions or image quality. Canon is treating the problem as a warranty repair, so if you've got a PowerShot G2 or PowerShot G2 Black which has developed a stress crack in the rear cover, call 1 (800) 828-4040 or send the camera in for service.

Min Canon G2 har visat sig väldigt hållbar. Efter långa resor i Guatemala, Honduras, Mexico, El Salvador mm ser den väldigt krigad ut - men håller. Den långa batteritiden är toppen på den typen av resor.

Hittade en person i Amerika som har samma fel på kameran,som min.

I've got a G2 five weeks ago, and it just this morning stopped working ... zoom not working, can't change modes, shutter, apertures, access menu, playback ... total screwup. Phoned dealer and got the cursory " not our problem, send it to Canon " Canon said send it in for service, and by the way please pay for the postage.

So, I'm without a camera for four or five weeks and neither Canon or my now former retailer seem to concerned about it.

Now I notice another post with an similar problem ... whats up, and what has happened to the supposed Canon good support ???

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar