Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fortfarande problem att öppna filer från LR -> Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Efter senaste uppgraderingen av Photoshop tidigare i höstas så fungerar det inte att exekvera PS från LR genom att välja "Redigera i Photoshop". Eller rättare sagt - Photoshop startar men när väl bilden är inläst så är det mesta låst. Mycket av menyerna är utgråade och det går inte att lägga på justeringar.

Den enda workarounden är att stänga bilden, låta PS vara igång och sedan öppna bilden igen. Sedan fungerar det även för nya bilder - det är just första steget som låser processen.

Märkligt nog är felet kvar efter senaste LR uppgraderingen så det lär vara något med PS.

Någon mer som stör sig på detta?

Efter senaste uppgraderingen av Photoshop tidigare i höstas så fungerar det inte att exekvera PS från LR genom att välja "Redigera i Photoshop". Eller rättare sagt - Photoshop startar men när väl bilden är inläst så är det mesta låst. Mycket av menyerna är utgråade och det går inte att lägga på justeringar.

Den enda workarounden är att stänga bilden, låta PS vara igång och sedan öppna bilden igen. Sedan fungerar det även för nya bilder - det är just första steget som låser processen.

Märkligt nog är felet kvar efter senaste LR uppgraderingen så det lär vara något med PS.

När man är inne i LR Classic och jobbar och sen vill man gå över till PS 2019. Då måste man lägga ner LR, sen öppna PS 2019, gå tillbaks LR trycka Ctrl+E då hoppar bilden upp i PS 2019. Lite Jobbigt borde funka som det var i PS 2018. Då kunde man klicka på bilden och det kom upp en gardin och sen klicka redigera i PS 2018. Funkade jätte bra. / Rune

Prova att öppna inställningarna i Photoshop och kryssa i "Disable Home screen". Det hjälpte för mig att få det att fungera igen. Konstigt nog hade jag inte problemet på min laptop men på min stationära dator.

/Kenneth

Disable homescreen funkade bra för mig också. Både på min stationära och bärbara. Homescreen gör knappast nån större nytta, i alla fall inte för mig. :)

Jag har tipsat om det på Adobes forum, och det verkar funka för en del men inte för alla dessvärre.

//Lars

Jag ser liknande i flera program när jag kör med multipla skärmar. Det finns en popup någonstans med ett informations eller felmeddelande. Den kan ligga bakom andra fönster och stängs tillsammans med huvudprogrammet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar