Joel.S
Aktiv medlem
Vad är då stora grejen med D3? Som kostar antal miljoner mycket mer?
Har funderat på en D3s, om det är att "Den har lite bättre ISO" jämfört med D700, vad är då stora grejen med D3s? Som kostar antal miljoner mycket mer?
Vad sägs att jag lägger pengar på en D700, kör med högre ISO (riskera lite mer brus) och därefter bara lägger lite tid på något bra brusredusering program? Kan det vara smartare? Mer ekonomiskt?
D3s har i och för sig filmning, så även min HD videokamera, så inte ens där vet jag riktigt om D3s är värd att lägga pengar på. I dagsläget.
Det får du avgöra själv vad som är bra och inte. Jag har själv D700 och känner inte för en uppgradering till D3s pga bruset. Det jag mest ville var att påpeka att den inte tar exakt samma bilder dom D700.
Fast jag skulle å andra sidan också kunna tänka mig en D3s. Anledningar finns det ju alltid. Bättre brusegenskaper (jag slipper lägga tid på brusreducering i efterhand), större mer ergonomiskt hus (ja, förutom vikten då) Dubbla CF-kortplatser, hd-filmning, vertikalavtryckare, reptålig skärm. Snyggare kamerarem.