Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

for bort skit från nikon capture?

Produkter
(logga in för att koppla)

badtant

Avslutat medlemskap
hej!

är nybörjare på det här med raw och testade lite med nikon capture. har ändrat lite i några bilder och nu går de inte att titta på i "microsoft raw image viwer". hur kan jag tabort den skit som nikon capture lagt till så att jag kan kolla på dem i programmet igen. jag vill helt enkelt ha tillbaka mina raw-original...

tack på förhand!

Använder inte Windows, men testa att ställa in Nikon Capture på att spara en stor tumnagelsbild så kanske du kan se dem (eller snarare denna stora tumnagel) i Microsoft raw image viewer.

nja, alltså. det stor problemet är väl egentligen inte att ms-programmet inte klarar att läsa utan det det blir dumt i capture one pro som jag ska köra istället för nikon capture. capture one pro kan visserligen läsa filerna men den vill t.ex. inte flippa bilder tagna på "högkant" vilket den gör med bilder som inte varit inne i nikon capture och ändrats.

finns det något sätt jag kan få tillbaka mina orginal-nefar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar