Annons

folkhögskola!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lallas

Avslutat medlemskap
ska söka några sådana till hösten bla Östra grevie och fridhem.. det jag funderar på är hur jag kan ta reda på hur "bra" skolan är? kan det skilja sig mycket.... man kan ju inte ringa upp dem o fråga.. alla vill vill framstå som bäst. Nån som har gått på Östra grevie eller fridhem eller vet hur "bra" de är??

vad finns det för andra skolor som har ett bra rykte?
 
Här skickar jag en link till en tråd där jag tar upp en skola som ligger mig varmt om hjärtat.

Den ligger i och för sig i Norge men vad gör vel det:)
Att komma bort och över en nära gräns kan vara mycket nyttigt och förlösande för kreativiteten!!

Lycka till:)!

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=161377#post161377


Ps, Jag vågar mig utan tvekan på att klassa denna skolan som en av europas bästa på den nivån, inte bara jag som menar det:)!
 
Skillnaden mellan Ö Grevie och Fridhem ligger främst i att du på Fridhem pluggar "basämnena: sv, eng, ma osv" parallellt med foto och på Ö Grevie är det estetiska ämnen typ konsthistoria.
 
Jag har hört en väldans massa bra om den på gotland.. Fast då är det några dagar för sent att söka..
 
Har sökt och skall söka några till hösten:

Gotlands folkhögskola
Östra Grevie
Gamleby
kanske även Lofoten som Niclas tar upp

Fördelen med Norge är ju att det är en grym natur och skolan verkar vara väldigt bra.
Nackdelen är att det kostar mer och är långt hemifrån och civilisationen känns det som.

Sökte även till en annan skola i Norge som tagits upp här på sidan: Sogndal fh som tydligen skall vara bra, kom in där men dom ville ha 1000:- i förskott och då jag inte vet om jag kommit in på de andra skolorna, har inte lämnat in arbetsprover till alla ens så kändes det lite dumt att betala pengar o utesluta de andra skolorna. Norge har sin antagning tidigare än Sverige, iaf Sogndal.

Men sedan finns det ju grymma skolor runt om i världen men det känns som mina studielån inte pallar utlandsstudier, dina förutsättningar kanske ser annurlunda ut.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.